web karijera 1160*120
web struka 1160*120

Sastanak oko nove trase pruge

KARLOVAC – Rasprava o novom željezničkom pravcu, odnosno izgradnji pruge od mađarskog Botova do Rijeke, čiji dio prolazi kroz Karlovačku županiju održana je danas u Gradskoj vijećnici. Nakon gotovo 3 sata rasprave, ista je završena bez konkretnih zaključaka.

Pruga čija izgradnja bi trebala započeti 2016. godine posljednjih je mjeseci podigla mnogo prašine – protiv trase pobunili su se mještani Josipdola, no i neki karlovčani digli su glas protiv izgradnje dijela pruge kroz Mekušansko, odnosno Mostanjsko polje. Dok član Uprave HŽ-a Marko Car hvali ovaj projekt, čija je ukupna vrijednost gotovo milijardu eura: Radi se o pruzi visoke učinkovitosti, koja bi trebala imati eksploatacijske elemente 160 km/h, a išla po novoj trasi,te bi Karlovčani u Zagreb dolazili za 20 minuta. Prolazak trase područjima na kojima se nalaze zalihe vode nije želio komentirati

Da je nezadovoljan suradnjom sa HŽ-om gradonačelnik Jelić nije skrivao, od početka rasprave krenuo je oštro. Moram priznati da me već deprimiraju razgovori sa Hrvatskom željeznicom, u svakom pogledu, ali dok god razgovaramo imamo i mogućnosti da idemo naprijed. Što se tiče Grada Karlovca, mi smo se jasno izrazili, poslali smo dopise županu, i sve naše inicijative koje će ići u tom smjeru, imaju opći konsenzus građana grada Karlovca, koji je čak potvrđen i apsolutnim političkim jedinstvom svih opcija koje su se orijentirale kroz Gradsko vijeće.

Da je željeznica važna za gospodarski razvoj složila se većina sudionika, no je li doista poželjno da trasa pruge prođe kako je predviđeno?

Upravo ovaj naš novi koridor predstavlja i najveću nepoznanicu. Zašto se najprije ne rješava dionica pruge koja prolazi kroz Primorsko-goransku županiju, a koja bi prepolovila vrijeme putovanja u putničkom prometu, a prema nekim izračunima i promet tereta bi bio četiri puta veći? Predlažem da se prvo usuglasi cijeli koridor, da se vide predložene varijante, i one varijante po prometnoj studiji Karlovačke županije te mišljenja inženjera i tehničara. A prije svega, da se naprave studije utjecaja na okoliš za jednu i drugu varijantu. Rekao je župan Ivan Vučić.

Rasprava na kraju nije iznjedrila nikakav zaključak, u HŽ-u ne odustaju od trenutnog projekta, u Josipdolu i Karlovcu nezadovoljni su time, a kako će se stvari odvijati vidjet ćemo u idućim mjesecima.