I ROZP se oglasio o pomirbi Švegara i Latkovića : “Mi nismo prekinuli borbu za prava potrošača”

KARLOVAC – Na pomirbu direktora Gradske toplane Inoslava Latkovića i Domagoja Švegara, voditelja Građanske inicijative “Neću usluge toplane” oglasila i Regionalna organizacija zaštite potrošača. Priopćenje potpisuje predsjednik Organizacije Željko Tomašić.

Kaže da je dogovor sasvim u redu, no kako još uvijek desetak potrošača koji su prije stupanja na snagu Zakona o tržištu toplinske energije (ZTTE) ljeta “otpilili” radijatore i dalje dobivaju račune Gradske toplane koja vrši pritiske i pokušajima ovrhe želi naplatiti – nezakonite račune.

– Kod nekih potrošača im je uspjela ta agresivna i nepoštena rabota, jer se potrošači u svojoj neinformiranosti nisu znali braniti, pa je nažalost zbog toga izvršena prisilna naplata, kažu u ROZP-u.

– Može u time „pregovorima” Gradska toplana i otpisati dio duga, ali onaj tko plati ijedan račun Gradskoj toplani, smatra se da je prihvatio njihovu uslugu isto kao da je potpisao ugovor. To ne znači kako neki tumače da se može koristiti javna usluga isporuke toplinske energije, a da se ne plaća račun, dodaje Tomašić i kaže da na svaki zaprimljen račun treba u zakonskom roku izjaviti prigovor ili žalbu.

Citiramo Članak 54. Zakona o zaštiti potrošača koji kaže da nije nije dopušteno isporučiti potrošaču proizvod ili pružiti uslugu koju potrošač nije unaprijed naručio, ako je riječ o naplatnom poslu. Ako trgovac, suprotno stavku 1. ovoga članka, pošalje potrošaču određeni proizvod, smatra se da je taj proizvod promidžbeni dar trgovca. Ništetna je odredba u uvjetima poslovanja trgovca ili ponudi poslanoj bez prethodne narudžbe potrošača prema kojoj bi šutnja potrošača značila prihvat ponude.

– Ovo izgleda nije jasno djelatnicima Gradske toplane, no Balkanska epizoda je završena, sada smo u Europskoj uniji. Polako otpadaju oni koji su se borili za osobni probitak. Oni koji su se šlepali uz borbu Organizacije ROZP za prava potrošača, često nas svojim postupcima ometajući i usporavajući u aktivnostima. Mi smo i dalje na stajalištu da bez potpisanih ugovora Gradska toplana krši pozitivne zakone RH, pozivajući se na Opće uvjete, koji su po Zakonu o obveznim odnosima i Rješenju Ustavnog suda RH, pravno ništetni (bar dijelovi koji se odnose na plaćanje i izdvajanje). Nadalje ne može se primjenjivati ZTTE na potrošače dok lokalna samouprava i trgovac i proizvođač toplinske energije ne ispune svoje obveze, a napose dok ne omoguće uvjete sa zakonsko stvaranje ugovornih odnosa. Od preko 8000 “korisnika” Gradska toplana ima sklopljeno manje od 300 ugovora. Doduše okrivljuju nas da smo zastrašivali predstavnike stanara da potpišu ugovore u ime stanara jer tako stoji čak i u ZTTE, no samo Međuvlasnički ugovor može dati ovlast predstavniku stanara što će potpisati, a nikako ZTTE niti bilo koji drugi zakon, stoji u priopćenju.

Kažu da oni nisu prekinuli borbu za prava potrošača.

– Uspjeli smo se prije nešto više od godinu dana na slučaju “Inkasator” izboriti da se zakonom zabrani naplaćivanje slanja opomena i vrati potrošačima tako nezakonito oduzeta sredstva i evo čuda čim je Inkasator izgubio 1.500.000,00 kn koje je uprihođivao na račun opomena odjednom je gubitaš ? Ne bavimo se politikom Gradske toplane, iako je navodno njihov kreditni dug premašio službeni dug “Toplane” d.o.o. sada u stečaju.

– Mi samo ultimativno tražimo da se poštuju prava potrošača. Nikada nismo prigovarali skupom grijanju, tražimo realne cijene, kako naši unuci ne bi morali plaćati naše dugove. Ali tražimo poštivanje Zakona o zaštiti potrošača tj. plaćanje po potrošnji ili drugim riječima da se svakom potrošaču ugradi mjerni instrument, te da može konzumirati Povelju UN-a o pravu potrošača na izbor roba i usluga. Gradska toplana je prihvatila takvo stajalište i sama nudi opciju ugradnje mjernih instrumenata, čime smo zadovoljni. No nikako ne prihvaćamo da su potrošači koncesijom dodijeljeni Gradskoj toplani, pa smatramo normalnim da je i Gradska toplana dužna snositi dio “gubitaka” koji su nastali lošim i nezakonitim uletom na tržište, što je ustanovio i Državni inspektorat.

Ne prihvaćamo politiku “ako ne može drugačije onda pošteno”. Kad Gradska toplana obešteti potrošače koje je prisilila da budu njezini korisnici, kako u jednom nalazu kaže Državni inspektorat, gdje je 50%+1 vlasnika stanova platilo grijanje smatra se da su svi prihvatili uslugu, što je manipuliranje sa pozitivnim zakonima RH i izvlačenje jednog članka iz konteksta zakona, te kada počne primjenjivati ZTTE tj. kao svaki pošteni trgovac sklopi pošteni i obostrano prihvatljiv ugovor, naša misija u Gradskoj toplani će biti završena. Dok se to ne ostvari koristit ćemo sve institucije sistema Hrvatske u Europske Unije da potrošači ostvare svoja prava.

Tomašićeva privatna borba s Gradskom toplanom nema veze s ovim zalaganjem za prava potrošača, pa je tako i Švegarova pomirba njegova osobna stvar i ne zaslužuje toliku medijsku pozornost, jer nije se “pomirila” GI “Neću usluge toplane” ili “Stop korupciji” nego Švegar i Latković, zaključuje Tomašić.

error: Content is protected !!