KABA

Lani prodano 2,5 puta manje novih automobila nego u rekordnoj 2008. godini

HRVATSKA, KARLOVAC – Kriza na tržištu novih automobila u Hrvatskoj i dalje traje. Prema rezultatima agencije Promocija plus, u Hrvatskoj je u 2013. godini prodan 27.421 osobni automobil, što je 12 posto manje nego 2012. godine. Prošle godine tako je nastavljen pad prodaje, budući da je godinu ranije prodano 31.360 novih osobnih automobila, što je pak 24,5 posto manje nego 2011. godine.

Kada ove podatke usporedimo s podacima iz godina prije početka ekonomske krize, vidljiv je drastični pad prodaje. Tako je, primjerice, rekordne 2008. godine u Hrvatskoj prodano više od 88 tisuća vozila, a već godinu kasnije broj prodanih automobila doslovno je prepolovljen na 44 tisuće. Situacija je slična i u Karlovačkoj županiji, gdje je rekordni broj po prvi puta registriranih automobila također evidentiran 2008. godine, da bi ih 2012. godine bilo gotovo tri puta manje.

– U 2013. godini na području PU karlovačke prvi put registrirano ukupno 1071 vozilo. To su vozila koja su prvi put registrirana u Hrvatskoj, a da li je u pitanju novo vozilo ili je riječ o vozilu iz uvoza, taj podatak nemamo. U 2012. godini prvi su puta registrirana 972 vozila. Najviše vozila koja su registrirana prvi puta bilo je 2008. godine (2430 vozila), a najmanje 2012. godine (972 vozila) – stoji u odgovoru kojeg smo dobili iz PU karlovačke.

Najpopularnija marka automobila prošle godine na hrvatskom tržištu bio je Volkswagen s tržišnim udjelom od 16,9 posto. Na drugom mjestu je Opel s udjelom od 9,65 posto na tržištu automobila u Hrvatskoj. Francuski Peugeot drži 7,34 posto tržišta u 2013, četvrtu poziciju zauzeo je korejski Hyundai, dok je na petom mjestu završila Škoda. Među modelima, najprodavaniji su Volkswagenovi modeli Golf i Polo, Opelovi Astra i Corsa te Hyundai i30. Najveći pad prodaje, od čak 45 posto, zabilježio je Chevrolet. U premium segmentu najprodavaniji je već treću godinu zaredom lani bio Audi. Na drugom mjestu je BMW, a na trećem Mercedes.

Proveli smo i malu anketu u kojoj smo Karlovčane upitali koliko je staro vozilo koje voze te kakvi su im planovi što se tiče kupnje novog automobila u bližoj budućnosti. Sudeći po odgovorima koje smo dobili, čini se da prodavače automobila ni ove godine ne čekaju blistavi poslovni rezultati, barem što se udjela karlovačkih potrošača u ukupnom tržišnom kolaču.