
KARLOVAC – Legalizacija je izvanredan posao, ali to nije redovit posao Upravnih odjela, iako ga po sili Zakona oni odrađuju, a u svakom slučaju zahtjevao bi izvanredne mjere, odnosno zapošljavanje novih djelatnika, kaže županijski pročelnik Marinko Maradin.
Uz zapošljavanje te ljude bi trebalo i opremiti, odnosno dati im službeno vozilo, jer svaki predmet znači i izlazak službenika na teren. Plan izvršenja legalizacije koji smo dostavili u Ministarstvo predvidio je zapošljavanje 12 službenika i dva administartivna referenta, kaže Maradin.
Zaposleno je tek pet službenika, toliko nam je naime dopuštao naš proračun, po dvoje službenika u Dugoj Resi i Ogulinu, te jedan u Karlovcu, kaže Maradin, te dodaje da je do sada dovršeno oko 1.100 predmeta legalizacije.
Troškovi se kreću od 500 do desetak tisuća kuna. Jedan od predmeta je zgrada u Vojniću za čiju će legalizaciju vlasnica morati izdvojiti oko 12 tisuća kuna. Pitanje je hoće li ona kao samohrana majka ikada to uspjeti, kaže Maradin. Također napominje da je prošle godine riješeno 5.500 redovitih predmeta, što je oko 367 predmeta po referentu godišnje.
Prioritet nam je rješavanje predmeta nove gradnje, a novoosnovana agencija oduzela nam je 2.600 predmeta. Svako izuzimanje nas stoji 10-ak kuna, tako da smo već do sada potrošili 30 tisuća kuna, a još toliko, samo više potrošit ćemo ako nam se ti predmeti vrate na arhiviranje, kaže Maradin.
Na snagu je stupio i novi zakon o gradnji i prostornom uređenju, koji donosi novosti vezano uz obveze službenika, stoga nam i ta činjenica otežava rad, s ionako nedovoljnim brojem službenika, kaže Maradin.