Vučić: Smanjenje naknade za ceste ugrozit će sigurnost u prometu!

KARLOVAC – Najavljeno smanjene naknade za ceste može se činiti kao dobra vijest za građane i prijevoznike, ali uzevši u obzir činjenicu da nema drugih izvora financiranja održavanja cesta jasno je da je ugrožena sigurnost prometa na cestama i opstanak ove infrastrukture. Komentar je to župana Ivana Vučića na nedavnu odluku Vlade o snižavanju naknada za ceste, što će za Županijsku upravu za ceste Karlovac značiti dodatno smanjenje sredstava.

– Nezadovoljstvo građana i gospodarstvenika na nedavno povećanje trošarina na gorivo kao jedne od mjera za smanjenje deficita, potpredsjednik Vlade Branko Grčić pokušao je ublažiti najavom snižavanjem naknada za ceste. Snižavanje ove strogo namjenske naknade koja se naplaćuje pri registraciji vozila za 10 posto ujedno bi značilo smanjenje prihoda Županijske uprave za ceste za oko 3 milijuna kuna na godišnjoj razini. Ovo povećanje trošarina na gorivo neće ići namjenski u državne ceste jer je i njima najavljeno smanjenje već je centralizacija sredstava sa svrhom pokrivanja rupa u državnom proračunu što je neprihvatljivo. Mreža od 1050 km cesta na području Karlovačke županijeveć sada je na preniskoj razini financiranja s manje od pola potrebnih sredstava – stoji u priopćenju koje potpisuje Vučić.

Najavljeno smanjenje, upozorava, dovodi održavanje cesta ispod zakonom propisanog minimuma te do zanemarivanja i devastacije javnog dobra Republike Hrvatske.

– Ovakvim odlukama onemogućeno je svako investicijsko ulaganje u prometnice na području Karlovačke županije što se direktno odražava na sigurnost prometa. Ako se nastavi sa ovakvim zanemarivanjem najveće mreže cesta u RH, naime županijske i lokalne ceste čine 70 posto svih prometnica, teret će pasti na ionako osiromašene proračune županije, gradova i općina – zaključuje župan.

Hrvatska zajednica županija i županijske uprave za ceste predložili su resornom ministarstvu usklađivanje godišnje naknade pri registraciji vozila s navedenim troškovima, što bi, tvrde u Županiji, utjecalo na godišnji trošak vlasnika vozila manje od 1 posto, a uspostavio bi se održivi sustav financiranja županijskih i lokalnih cesta koji bi omogućio potreban standard održavanja ovih cesta, no prijedlog, javljaju, nije naišao na razumijevanje nadležnih.