Počeli Dani elektroničkih medija u Opatiji

OPATIJA – Problemi u lokalnim medijima su veliki i nema jednostavnog recepta za njihovo rješavanje. U odnosu na razdoblje prije krize prihod lokalnih radijskih postaja od marketinških aktivnosti smanjen je za 30, a televizijskih za 20 posto. Radio postaje 2009. godine uprihodile su 270 milijuna kuna, 2014. prihod je pao na 130, a ove godine taj iznos je spao na svega stotinjak milijuna kuna. Logično, rezultat toga je pad broja zaposlenih u lokalnih medijima, i na radijskim postajama i na lokalnima televizijama. Na lokalnim televizijama je primjerice izgubljeno 25 posto radnih mjesta, od 544 zaposlenih koliko ih je bilo zaposleno prije krize sada ih je preostalo 425. Nažalost, svjetlo na kraju tunela se ne nazire. Poručeno je to s prvog predavanja ovogodišnjih, 8. Dana elektroničkih medija koji su upravo otvoreni u Opatiji. Vijest koja je ipak razveselila predstavnike medija bila je ona o dodatnom natječaju Fonda za poticanje pluralizma i raznovsnosti elektroničkih medija koji bi trebao biti raspisan idući mjesec, a “težak” je 16,3 milijuna kuna.

U okviru 8. Dana elektroničkih medija odvijaju se 21. dani radija, 8. dani televizije i 8. dani Interneta. Danima elektroničkih medija prisustvuje oko tri stotine predstavnika lokalnih i nacionalnih medija, točnije 142 radio postaje i 20 televizija, članica Hrvatske udruge radija i novina i Nacionalne udruge televizija. Danas i sutra sudjelovat će na ukupno 12 panela na kojima će biti otvorene brojne teme od interesa za lokalne i nacionalne medije.

Već jutros su sudionici upoznati s prijedlogom nove medijske politike, o čemu je govorio Milan Živković iz Ministarstva kulture. Prijedlog dokumenta koji se donosi s ciljem povećanja kvalitete medijskog sadržaja naišao je na niz kritika, tako mu primjerice predstavnici Hrvatske udruge radija i novina i Nacionalne udruge televizija zamjeraju da je neprihvatljiv za lokalne medije jer kreće s pretpostavkom da lokalni komercijalni mediji emitiraju samo zabavni program i zanemaruju njihovu informativnu funkciju koja je uostalom i propisana zakonom. Kao primjer je navedena upravo situacija koju smo prošli tjedan imali u Karlovcu, vezano uz opasnost od poplava, kada se dio pripremnih aktivnosti s ciljem zaštite grada odvijao upravo putem lokalnih komercijalnih medija, što znači da njihova javna uloga ne bi trebala biti dovedena u pitanje. Nova medijska politika, točnije njezin prijedlog, ističe isključivo negativne strane tržišno orijentiranih medija, a uz takvu kritičnost prema njima ne može se očekivati ni suvisla medijska strategija, poručili su predstavnici medija resornom ministarstvu. Iz ministarstva su pak odgovorili da će kritike biti uvažene i uvrštene u konačnu verziju dokumenta koja tek treba biti donesena.

Osim o novoj medijskoj politici naredna dva dana razgovarat će se o perspektivama razvoja elektroničkih medija u narednom periodu, europskim praksama poticanja proizvodnje medijskih sadržaja od javnog interesa, a bit će predstavljeni i prvi rezultati analize radijskog tržišta koje se provodi kako bi se prezentirala detaljna slika hrvatskog radijskog prostora i utvrdilo kakvi su stavovi i očekivanja građana što se tiče programskih sadržaja nacionalnih, lokalnih i regionalnih radija.