zeleni_telefon2001

KARLOVAC – Najveći broj poziva na Zeleni telefon je i dalje vezan uz otpad, osim što prijavljuju divlja odlagališta, građane zanimaju mogućnosti odvojenog prikupljanja otpada, ali i povećanje broja kanti za prikupljanje. Iz Eko Pana posebno su zadovoljni činjenicom da je broj poziva u porastu, odnosno građani su sve više ekološki osviješteni.

Zeleni telefon pokrenula je udruga Zelena akcija još 1992. godine, ubrzo su i ostale ekološke udruge prepoznale njegovu važnost, tako da od 1999. godine djeluje Mreža zelenih telefona Hrvatske, u koju je uključen i karlovački Eko Pan. Od tada do danas zaprimljeno je 1.216 prijava, od kojih prednjači kategorija otpad sa čak 60 posto poziva.

Od ostalih kategorija dosta su zastupljeni pozivi vezani uz vode, bilo da se radi o onečišćenju rijeka, ili ograničavanju pristupa rijekama. Poziva ima i vezanih uz zelenilo, a najmanje prijava ima iz kategorije buka i zračenje, vjerojatno ne zbog toga što tih problema nema, već zato što građani lakše uoče divlje odlagalište nego primjerice zračenje, kaže Marija Ražnjević iz Eko Pana.

U 2015. bila je 131 prijava na Zeleni telefon iz Karlovačke županije, dok ih je u 2014. bilo 96, što znači da se ipak više pažnje usmjerava zaštiti okoliša, a to veseli Eko Panovce.