U brojnim zemljama svijeta mjesec studeni je posvećen prevenciji raka prostate i nazvan je Movember ili “brkati studeni”. Brkovi i brada kroz stoljeća su bili popularni među muškarcima, ali i među ženama. Povratak brkova, ali i dugih brada potaknut je globalnim pokretom “Movember” koji je krenuo iz Australije, a cilj mu je upozoriti na važnost borbe protiv raka prostate.

Na vrhuncu modne popularnosti brkovi i brade bili su pedesetih godina prošlog stoljeća, da bi se nakon golobradog zatišja vratili prije desetak godina. Riječi moustache, što znači brk i November, odnosno studeni spojene su u riječ “Movember” kako je nazvana akciju koja okuplja iznimno velik broj muških poklonika spremnih prihvatiti izazov puštanja brkova u studenom i upozoriti na važnost borbe protiv raka prostate, duševnih bolesti, ali i drugih bolesti primarno vezanih uz mušku populaciju. I Karlovčani su prije nekoliko godina počeli puštati brkove i brade. Karlovčani više vole kraće brade, te ih je tek desetak koji su se odvažili na puštanje dugih brada.

Pokret Movember širi se iz godine u godinu pa tako sada okuplja više od dva milijuna muškaraca. Iako i frizeri potiču muškarce da puštanjem brkova i brada promiču borbu protiv raka, rijetki su oni koji se odlučuju na prihvaćanje izazova.

Studeni je mjesec kada trebate zaboraviti britvicu i pustiti brkove, a sve da se skrene pozornost na muško zdravlje. U akciju se uključio i zagrebački Etnografski muzej koji je zato organizirao prigodnu akciju Najljepša brada Zagreba grada. Muzej poziva bradonje da se fotografiraju i fotku objave na njihovom Facebooku profilu, a pobjednik će biti proglašen 18. studenog.