“Gradska toplana danas radi dvostruko produktivnije”

Sezona grijanja je pri kraju, što je uvijek povod za analizu poslovanja Gradske toplane. Rezultate poslovanja, ali ne samo ove sezone, već proteklih pet godina, predstavili su danas direktorica Ivana Fočić i gradonačelnik Karlovca Damir Jelić.

U pet godina, koliko je prošlo od pokretanja stečaja stare Toplane i osnivanja nove tvrtke – Gradske toplane, poslovanje gradske toplinarske tvrtke iz korijena je promijenjeno. Broj zaposlenika danas je gotovo dvostruko manji nego 2007. godine, a rezultati su bolji. Ranije višemilijunski gubitaš, od 2013. godine Gradska toplana ostvaruje dobit, dugoročne kreditne obveze su smanjene, iako prihodi nisu porasli, rečeno je na prezentaciji.

“Prihodi su nam jednaki kao 2007. godine. To znači da je obračun prema krajnjim kupcima jednak, odnosno da grijanje u odnosu na prethodno razdoblje nije poskupilo. Samo je došlo do različitog načina obračuna, odnosno do raspodjela ukupnog godišnjeg troška na 12 različitih rata, umjesto jednakih. Što se tiče broja zaposlenih, ja bih napomenula da s obzirom na puno kompleksniju zakonsku regulativu i potrebe koje se javljaju razvojem tržišta, Gradska toplana trenutno posluje u odnosu na 2007. godinu sa 46 posto ljudi manje, a u odnosu na 2011. godinu sa 33 posto manje. Moram napomenuti i da su vrelovod i proizvodno postrojenje sada 10 godina stariji i da doista smatram da svi zaposleni daju svoj maksimum da ova priča krene u pozitivnom smjeru”, poručila je direktorica Gradske toplane Ivana Fočić.

Gradonačelnik Damir Jelić također je pohvalio današnje stanje u odnosu na ono od prije nekoliko godina.

“Ono što je prije radilo 90 djelatnika, sada radi 50. Ono što se prije radilo bez strateških dokumenata, danas je pokriveno svim strateškim dokumentima. Ono što je bilo opterećeno ogromnim gubicima, sada se može mjeriti pozitivnim stanjem u svakoj godini, pa makar i skromnim. Prije ste imali bezizlaznu situaciju, ogromno kreditno zaduženje, a sada ste na jednoj razini koju toplana ovakvim načinom rada može servisirati. Kada se sce to zbroji i oduzmen, može se izračunati da se sada radi dvostruko produktivnije”, zaključak je gradonačelnika Jelića.

U Gradskoj toplani zadovoljni su i naplatom usluga. Kažu da iznosi visokih 92 do 93 posto. Korisnika je trenutno nešto više od osam tisuća, a u budućnosti se nadaju i novima. Kako doznajemo, upravo su u tijeku pregovori s jednim velikim korisnikom, s kojim se uskoro očekuje potpisivanje ugovora.

Gradonačelnik je ujedno djelatnicima zahvalio na uspješno odrađenoj sezoni, posebno uzme li se u obzir ispodprosječno hladna zima. Duži prekid isporuke toplinskom energijom dogodio se samo jednom, kada je u siječnju gradska četvrt Grabrik cijeli dan bila bez grijanja. Što se pak tiče cijena u idućoj sezoni, građani, poručuju iz Gradske toplane, ne trebaju strahovati od poskupljenja.