Pune ruke posla za učenike iz Žakanja

Nova školska godina je tek počela, a učenici i zaposlenici OŠ Žakanje već imaju pune ruke posla. Naime, škola je uključena u Erasmus+ projekt o održivom razvoju kao predstavnica Hrvatske, zajedno sa školama iz Italije, Litve, Rumunjske i Španjolske. Radi se o projektu koji je nastao kao rezultat istaknutih potreba u školstvu kao što su potreba za inkluzijom svih učenika kroz projektno učenje, pronalazak odgovarajućih metoda poučavanja u suvremenim uvjetima, potreba za međupredmetnim pristupom i aktualizacija globalnih problema među učenicima.

Sudionici će raditi na 5 modula izvedenih iz ciljeva održivog razvoja koji predstavljaju vezu sa stvarnim svijetom: “Know disaster, no disaster!” (klimatske promjene), “Slow the flow, save H2O!” (čista voda i sanitacija), “Know your trees” (život na kopnu), “An ocean of plastics” (život pod vodom) i “Product tales” (odgovorna potrošnja i proizvodnja). Svaki od modula trajat će 4 mjeseca i odvijat će se prema određenoj strukturi koja će rezultirati predstavljanjem konačnog produkta (npr. predstavom, 3D modelom određene problematike, posterom, društvenom igrom itd.) široj publici, ali i procjenom i osvrtom na provedene aktivnosti.

Osnovna škola Žakanje predvodit će aktivnosti u modulu koji se bavi problematikom čiste i pitke vode, lokalnim hidrografskim značajkama, načinima saniranja vode, utvrđivanjem kakvoće vode, istraživanjem nove tehnologije i načina dobivanja čiste vode i sl. Osim toga, poseban zadatak OŠ Žakanje bit će istraživanje informacijske i komunikacijske tehnologije (IKT) koja će se primjenjivati u projektnim aktivnostima u svim državama koje sudjeluju u projektu.

U projekt će biti uključeni učenici i nastavnici, ali i roditelji, lokalne organizacije i lokalno stanovništvo. Osnovnoj školi Žakanje je za potrebe ostvarivanja aktivnosti u sklopu projekta dodijeljen iznos od 29.366,00 eura, od čega je 6.000,00 eura za provedbu i upravljanje projektom, a 23.366,00 eura za aktivnosti učenja, podučavanja i edukacija. Sve aktivnosti povezane s projektom odvijat će se sljedeće dvije godine, a s obzirom na lošu epidemiološku situaciju svih zemalja sudionica, radionice će se održavati online i putem e-Tweeninga.

Učenici razredne nastave OŠ Žakanje prošle su školske godine sudjelovali u natječaju „Generacija NOW“ Hrvatskog Telekoma i IRIM-a. Naša je škola izabrana u kategoriji izdvojenih radova s društvenom igrom „Spašavanje Australije“ koju su izradili učenici i njihove mentorice.
I ove školske godine učenici razredne nastave također nastavljaju s radom u STEM području radeći na projektu „(JE)STE ZA STEM?“. Projektom se želi mlade upoznati sa STEM područjem – što je STEM, gdje se primjenjuje, što rade stručnjaci u tim područjima. Projektom se učenike uključuje u praktično istraživanje prirodnih, matematičkih i tehničkih fenomena i problema u svakodnevnom životu. Potiče ih se da istražuju i eksperimentiraju. Teme radionica su problemska pitanja iz područja biologije, matematike, fizike i tehničke kulture koji se rješavaju i programiraju pomoću Neuron seta.

Neuron set sastoji se od niza ulaznih i izlaznih senzora, blokova, 2 napajanja te ima mogućnost bluethooth i wireless povezivanja. Od ljubljanske tvrtke Infinum koja je specijalizirana za razvoj mobilnih aplikacija naša je škola dobila paket Makerphone – „Build your own mobile phone“ – mobitel koji učeniku pruža uvid u to kako mobilni uređaji nastaju dajući im priliku da slože pametan uređaj vlastitim rukama. Završni cilj ovog projekta bila bi izgradnja i opremanje školske meteorološke stanice koja bi se nalazila u školskom vrtu Brezik. Učenici će tako moći svakodnevno bilježiti i opažati vremenske promjene, a MakerPhone-om će bilježiti i prikupljati očitane podatke. Stanica bi ujedno služila predmetnim učiteljima u provođenju nastave.