Svjetski je dan tjestenine – kakvu volite jesti?

Rijetki su oni koji mogu odoljeti tjestenini, a ova ukusna namirnica toliko je popularna da je datum 25. listopada proglašen Svjetskim danom tjestenine! Zanimljivo je i kako prosječan Hrvat godišnje pojede 9 kilograma tjestenine u jednoj godini, što je čak 17 kilograma manje od prosječnog Talijana. Osjećate se nekako umorno iscrpljeno? Muči vas i ova sumorna jesen i zima što će doći? Tjestenina vam i tu može pomoći! Kako? Pa zato što su žitarice i jaja, koje su sastavni dio tjestenine, dobar izvor vitamina B kompleksa, a tu spadaju vitamin B-1 (tiamin), vitamin B-2 (riboflavin), nikotinska kiselina (vitamin B-3), pantotenska kiselina (vitamin B-5), vitamin B-6 (piridoksin), folna kiselina i vitamin B-12 (cijanokobalamin). Svaki od njih ima dosta različito ulogu i djelovanje. Vitamin B-1 pomaže u prevenciji umora, dok B-5 ima važnu ulogu u formiranju prijenosnika impulsa (neurotransmitera) acetilholina, što znači da se njegov nedostatak može očitovati čak u promjenama raspoloženja. Vitamin B-12 je izravno vezan uz aktivnost živčanih stanica, replikaciju DNA i tvorbu posebne tvari koja utječe na raspoloženje S-adenosil-L-metionina (SAMe). Nedostatak vitamina B-12 izaziva pernicioznu anemiju. Dakle, priuštite si barem jedan obrok s tjesteninom dnevno i vratite dobro raspoloženje u svoje dane.