Lag Vallis Colapis provodi trening medijske pismenosti- mladima nedostaju vještine kojima bi prepoznali lažne vijesti

Lag Vallis Colapis provodi trening za osobe koje rade s mladima u okviru Erasmus+ programa. Trening je to na temu medijske pismenosti a cilj je mlade podučiti kako kritički analizirati informacije koje dobivaju putem medija.

Na treningu medijske pismenosti sudjeluje 27 osoba iz 9 zemalja. Jedna od sudionica bila je Olha iz Ukrajine koja je prokomentirala kako Rusija koristi lažne vijesti informirajući o ratu u Ukrajini.

– Članovi obitelji koji se nalaze razdvojeni u dvije zemlje kao što su Ukrajina i Rusija ne razgovaraju međusobno jer oni koji su u Rusiji ne vjeruju da je Ukrajina bombardirana, bake u Rusiji ne vjeruju unucima o tome što se događa u Ukrajini. Imam ujaka u Rusiji koji mi je poželio mirno nebo. On kao da živi u nekoj drugoj realnosti tako da ne kontaktiram baš s njim u posljednje vrijeme, kazala je Olha.

Christos iz Grčke svjestan je toga da bismo se svi trebali potruditi oko analize informacija koje nam se plasiraju putem medija.

– Radili smo na tome kako provjeriti činjenice koje nalazimo na internetu i televiziji. Učili smo o drugim zemljama i na koji način jedni drugima pomažu što je istina a što laž. Sami morate istraživati zapravo, što može potrajati. Svi mi pročitamo nešto, ugasimo medij, i nastavljamo sa životom, no moramo pronaći način kako da što brže izanaliziramo što se zapravo događa tamo.

Juris iz Latvije je novinar i bilo mu je zanimljivo vidjeti kako drugi doživljavaju medije.

– Naučio sam kako mediji prezentiraju sebe i kako ih ljudi vide, to će meni biti od pomoći kada ću raditi, imat ću na umu da različiti ljudi imaju različito mišljenje o onome o čemu ću pisati.

Medijska pismenost u posljednje je vrijeme vrlo važna, pojasnila je Petra Cule iz Lag Vallis Colapisa.

– Za vrijeme korone sami smo iskusili da postoji veliki problem u percipiranju različitih vijesti, velika lakoća prenošenja lažnih vijesti i krivog shvaćanja informacija te iskrivljavanja informacija čime su u društvu posebno pogođeni mladi jer im nedostaje određeni set vještina s kojima bi oni mogli provjeriti je li neka vijest važeća, nevažeća i što se na kraju događa kad oni ne razmišljajući, ne čitajući ju podijele i ostave komentar.

Bio je ovo trening za osobe koje aktivno rade s mladima u svojoj lokalnoj zajednici i koje će dalje prenositi stečena znanja i iskustva.