U kratkoj šetnji Banijom, Nikola Badovinac, inače rođeni Banijanac koji ističe kako je on već peta generacija Badovinaca, odlučio je jasno pokazati gradonačelniku Mandiću što muči njega i njegove sugrađane. Krenuvši od Gajeve ulice prema centru grada veliki su problem skele na tamošnjim zgradama koje služe kao osiguranje za prolaznike. Naime, konstrukcija je takva da metalni dijelovi smetaju pješacima i mogu ih ozlijediti, pješaci se ne mogu mimoilaziti i dobar dio nogostupa je neupotrebljiv. Često padaju i dijelovi sa zgrade, od crijepa do fasade, to se ne čisti redovito i smeta prolaznicima, ispričao nam je Badovinac dodajući:

– Tko je vlasnik koje zgrade to nas stanovnike Banije uopće ne zanima, mi želimo da nam se omogući prohodnost kroz Gajevu ulicu. Drugi problem je Banijanski most za koji znam da ide u obnovu, no dajem kritiku Gradu što ne rade ove sitne intervencije. Kako je most iznad Kupe, dolazi do raznih stvaranja mjehura na nogostupu, imamo i travu, ne znam jel to Zelenilo uopće kosi, imamo raznih kratera… Stvarno je nezgodno i neugodno prolaziti kroz Gajevu i putem Banijanskog mosta. Imamo i problem prelaska preko mosta na brzoj cesti gdje su na pješačkom dijelu ogromni krateri. Znam da su Hrvatske ceste za to zadužene. Moj se e-mail njima prosljeđivao, no to mi je neozbiljno, pa tko sam ja da vodim brigu o tome. Zar nema netko u gradu tko tamo dobiva plaću pa da odradi svoj posao. Meni je drago upozoravat na stvari koje ne valjaju, ali onda je netko u Gradu na plaći koju ne mora dobivati, rekao je Badovinac.

Gradonačelnik Damir Mandić kazao je kako ne može prihvatiti da je Karlovčanima Banija geto, no složio se s Badovincem da su spori u malim infrastrukturnim projektima i uređenjima. Nadležnim službama će još jednom reći za te manje zahvate na Banijanskom mostu. Što se tiče skela, problem je što su one pitanje sigurnosti, prolazak je kompliciran, no vidjet će još na koji će to način riješiti.


– Nekako očekujem da ćemo ovu Gajevu 20 početi razgrađivati u što skorije vrijeme. Kod privatnih vlasnika na čijim su zgradama skele nemamo neko objektivno, realno brzo rješenje. Svjesni smo da ljudi nemaju vlastita sredstva za obnovu, a Grad ne smije ulagati u privatno. Što se tiče Banije, od mosta do semafora je u potpunosti obnovljena komunalna infrastruktura 2007. i 2008. godine, nogostupi su popločani, sve ovo što se na neki način odradilo očekuje i Zvijezdu, a svjedočimo da komunalna infrastruktura nije potaknula facelifting Banije, nije to prigovor ali je pitanje privatnim vlasnicima, rekao je Mandić i spomenuo jedino privatno ulaganje na Baniji- hotel.

Ono što je pred Gradom je svakako pronaći model u kojem bi privatni vlasnici prihvatili odgovornost za obnovu vlastitih objekata.

– Nije Banija za nas geto. U Masarykovu i Vrazovu u zadnje tri godine uloženo je gotovo 13 milijuna kuna. Mislim da je tu komunalna infrastruktura popravljena, ima tu još posla, kaže Mandić.

Banijanski most trebao bi krenuti s obnovom već sljedeće godine.

– Grad Karlovac je isprojektirao nogostup u Zagrebačkoj ulici, komunalnu infrastrukturu, ljudi koji tamo žive znaju da je to državna cesta i nogostup je u planovima javne nabave kod Hrvatskih cesta jer oni to moraju raditi. Ponudili smo se da će javnu nabavu za most i za praćenje projekta preuzeti Grad. Oni moraju odradit ovaj papirnati dio. Projekt sanacije mosta je bio, nakon potresa su preuzeli dokumentaciju, krenuli su u noveliranje, očekujem da će se u 2023. to morati početi raditi, zaključio je gradonačelnik Mandić.