
Prošle godine na području Policijske uprave karlovačke dogodilo se 37 prometnih nesreća u kojima su sudjelovali vozači bicikala. U tim prometnim nesrećama 26 biciklista je ozlijeđeno, dvoje je poginulo. Dvoje je poginulo i u 10 mjeseci ove godine.
I inače je ove godine, u 10 dosadašnjih mjeseci, broj smrtno stradalih u prometnim nesrećama, na žalost, već premašio ukupan prošlogodišnji.
– Imamo jednu nepovoljnu situaciju na području PU karlovačke: 12 smrtno stradalih na našim cestama, prošle godine je bilo 8. Napravili smo analize i vidjeli da nema neke usmjerenosti, velikog problema zbog kojeg bi policija morala djelovati. Do sada smo imali dvije prometne nesreće u kojima je poginuo jedan vozač bicikla i jedan pješak koji je gurao bicikl. Imamo problem nepoštivanja propisa od strane biciklista i od vozača, napomenuo je Jure Pavlinić, voditelj Službe policije PU karlovačke,
I vozači, napominje Pavlinić, moraju usporiti kada primjete da je biciklist s desne strane i približava se pješačkom prijelazu jer postoji mogućnost da će biciklom skrenuti na pješački prijelaz i prijeći kolnik.
– To su sve detalji koji utječu na događanje prometnih nesreća. I biciklisti i vozači motornih vozila moraju voditi brigu jedni o drugima. Samo tako možemo izbjeći najteže prometne nesreće. Nesreće će se uvijek događati, nemoguće je da ih neće biti, ali težimo tome da kad se dogode, posljedice budu što manje, napomenuo je Pavlinić.
A biciklisti, baš kao i svi ostali sudionici u prometu, moraju poštivati prometne propise.
– Znači da za kretanje koriste prometnu traku ili stazu. Ako nije izgrađena, moraju se kretati čim bliže desnom rubniku kolnika; to su osnovna pravila. Ono što često vidimo je da kod prelaženja preko kolnika ne silaze s bicikala. Vozač bicikla mora, ukoliko nema posebne trake za prelaženje preko kolnika, sići s bicikla i gurati bicikl preko pješačkog prijelaza. To je osnovno pravilo kako bi se izbjegle prometne nesreće, naglasio je.
Dodao je da vozači bicikala moraju procijeniti mogu li sigurno prijeći preko kolnika, a vozači motornih vozila, kada se približavaju pješačkom prijelazu, usporiti vožnju i pripaziti na bicikliste i pješake.
Zakon o sigurnosti prometa na cestama je dodatno propisao i ponašanje vozača bicikala danju, u uvjetima smanjene vidljivosti, te noću.
– Kada biciklist upravlja biciklom u noćnim uvjetima, mora biti obilježen reflektirajućim prslukom ili drugom reflektirajućom materijom da ga drugi sudionici jasno uoče i da ne dođe do prometne nesreće. Bicikl mora biti tehnički ispravan, a noću, i danju u slučaju smanjenje vidljivosti, na biciklu mora bit upaljeno jedno svjetlo bijele boje na prednjoj strani i jedno crveno svjetlo na stražnjoj strani, podsjetio je Pavlinić.