Krajem mjeseca na karlovačke ceste dolazi Quattro River Rally. Počinje u petak 31. ožujka i traje do nedjelje 2. travnja. Jedan od natjecatelja bit će i poznati hrvatski vozač rally utrka Juraj Šebalj.

-Trenutno imam suradnju s Toyotom i zadnjih pet godina vozim njihove aute. Tu sam limitiran na samo dva modela. Jedan je GT86 koji ima stražnji pogon i nešto je sporiji i drugi auto je Yaris GR. Za Yaris nije bilo dijelova i specifikacija jer je auto potpuno nov i Toyota ih još nije razvila, tako da ga sami pripremamo za utrku i to nam je jedan izazov. Do sada sam vozio Mitsubishija i Subarua, sve spremne automobile, pojasnio je.

Kad je riječ o autima koje možemo vidjeti na rallyu stvar je zapravo u brandu automobila koji vidi ili ne vidi marketinšku svrhu. Premium auti su zaista rijetko viđeni ili ih uopće nema. Rally jednostavno nije pozornica koja njih zanima. No, to ne znači da je rally niže rangiran, dapače vještine vozača smatraju se boljima od onih koji voze Formulu 1.

-Na rallyu se prezentiraju automobili koje ćete vidjeti na lokalnim cesticama. Sportske velike automobile od 500, 600 konja ćete uvijek vidjeti na nekoj autocesti. Poligon za promoviranje takvih automobila je Formula 1, gdje možete vidjeti sve prestižne automobile. Na lokalnim malim cestama gdje se odvija rally se nekada mogao zateći Volkswagen, a Audi koji je u istoj grupaciji je vidio svoj interes u utrci na Le Mansu. Danas su tu Hyundai, Toyota i još mnogi drugi koji nisu u premium rangu. Tako je to zadnjih 30 godina, kazao je Šebalj.

Često smo mogli čuti zanimljive komentare vozača na karlovačke ceste poput toga da je izuzetno zahtjevno ili izjava da su ceste idealne za rally. U čemu je najveća čar naših cesta i koja dionica je najzahtjevnija?

-Pećurkovo Brdo je po meni najzahtjevniji dio utrke. Ima jako puno skokova. Zbog puno prijevoja i škarpi ove staze su najzahtjevnije za svjetsko prvenstvo u rallyu, to kažu sami vozači. Tu su mala brdašca od 50 i 100 metara i svakih 100 metara imate novo malo brdo. Kada pogledate cestu koja ih povezuje, ona je i vijugava i ide gore, pa dolje. Cesta je zahtjevnija od na primjer one u Zagorju koje je geografski slično, ali su ovdje prijevoji oštriji, izjavio je Šebalj.

Očekuje nas puno inozemnih vozača i konkurencija će biti velika. Tim više što je WRC samo tri tjedna kasnije pa će mnogi vozači koji se bore za titulu svjetskog prvaka doći na Quattro River Rally kao na generalnu probu prije svjetskog natjecanja.

Kod rallya se traže “najgore” ceste, upravo zato su zavoji najpoželjniji. Kod ceste je važno jedino da nema rupa da se ne oštete gume.

Kad je riječ o WRC-u koji će biti samo tri tjedna kasnije upitali smo kako to da je odabir pao baš na Karlovac.

-Prvo je trebao biti u Istri, ali nije bilo dovoljno financijskog zaleđa. Razmišljali smo što je dovoljno blizu Zagreba, a ima po mjerilima rallya atraktivne ceste. Također, vrlo je bitno da ima prilaznih punktova gdje se publika može okupiti, toga na primjer na Plešivici nema, gdje se također vozi dio utrke. Posade koje nemaju mogućnosti nastupiti na WRC-u zbog tehničkih pravila, dođu na QRR i mogu voziti brzinske ispite iste kao oni na WRC-u. Nama, automobilskim entuzijastima je to pitanje časti, rekao je Šebalj.

Koliko će se WRC zadržati u Hrvatskoj još uvijek nije u potpunosti poznato. Najvećim dijelom se radi o politici i o organizatoru koji za to mora imati energije, jer sama organizacija nije profitabilna aktivnost. U slučaju kad se postigne pozitivna nula svi budu zadovoljni. Financiranje je uvijek i samo preko sponzora.

U Hrvatskoj postoji rally zajednica, ali im još uvijek fali kvantitete da bi dobili kvalitetu. Pedesetak automobilskih entuzijasta je okupljeno u toj zajednici. Za probijanje u ovom sportu treba puno novaca, hrabrosti, truda i rada da bi se vozač uzdigao na vrh rally ljestvice.