
Od sljedeće školske godine u 50 škola diljem Hrvatske uvest će se eksperimentalni program cjelodnevne nastave. Cjelodnevna škola provodit će se od 1. do 8. razreda, a plan resornog ministarstva jest da takav tip nastave do 2027./2028 godine zaživi u svim hrvatskim školama. Javni poziv za odabir 50 škola koje će sudjelovati u provedbi trajat će do 28. travnja, a škole na području Karlovačke županije također se pripremaju za provedbu ovog pilot-projekta vrijednog više od pola milijarde eura.
Prema riječima dožupanice Vesne Hajsan-Dolinar sastanci s ravnateljima osnovnih škola već su odrađeni kako bi se dobile konkretnije informacije o zainteresiranosti škola na području Karlovačke županije za provedbu ovog programa.
– Interes ravnatelja naših škola iznimno je velik, no ne mogu vam trenutno reći o kojih se sedam škola radi jer i ravnatelji moraju dobiti suglasnost svojih tijela i školskih odbora te su dužni upoznati učitelje i učenike s programom. Nažalost, konkretan program nije u javnosti bio prezentiran onako kako bi to sadržajno trebalo krenuti od rujna ove godine s 50 pilot-projekata škole. Za razrednu nastavu samo dva dana u tjednu nastavni program će trajati do 15 sati, dok će tri dana tjedno nastava završavati u 14 i 15 sati, kazala je dožupanica Vesna Hajsan-Dolinar.
Škole koje zadovoljavaju uvjete, što znači da imaju kuhinje po HACCP sustavu, sportsko-rekreativne dvorane i prostorije te kabinete za učitelje mogu se prijaviti. Dožupanica Hajsan-Dolinar zadovoljna je programom jer smatra kako je primarno naglasak na smanjenju socijalnih razlika među djecom i mladima.
– Za razrednu nastavu djeca 8 sati tjedno u A2 modelu mogu utvrditi gradivo, radi se o nekadašnjoj dopunskoj nastavi. Ovako će moći, posebice u jezičnoj i matematičkoj pismenosti, utvrditi gradivo onoliko koliko je pojedinom učeniku potrebno. Tu se otvara mogućnost da se djecu rastereti od školskih obaveza u poslijepodnevnim satima kako bi mogla provoditi kvalitetno slobodno vrijeme i više vremena provesti s obitelji, istaknula je dožupanica Hajsan-Dolinar.
Iako će lektire i gradivo ponekad trebati ponavljati i kod kuće, dožupanica je stajališta kako je rasterećenje od domaćih zadaća velika prednost ovog programa. A nakon obaveznog programa koji će trajati do 15 sati, učenici će do 17 sati moći ostati na raznim sportskim rekreacijama, u Glazbenoj školi i raznim drugim sadržajima.
– No naglašavam, to je neobavezan sadržaj. Škola je za razrednu nastavu obvezna do 14 i 15 sati, odnosno 15 sati, a za predmetnu nastavu do 15 i 30 sati, rekla je Vesna Hajsan-Dolinar.
Dožupanica Vesna Hajsan- Dolinar također je naglasila kako unutar odgojno-obrazovnog sustava nikada nije bilo ovoliko sredstava, a 300.000 eura koje će dobiti svaka od škola koja prijavi eksperimentalni program cjelodnevne nastave te kojoj sredstva budu odobrena, ista će utrošiti u prilagodbu sustava i provedbu aktivnosti, bilo da se radi o uređenju kuhinjskih prostora, kabineta za učitelje, svega onoga za čime će se ukazati potreba.
– Te škole dobit će i ljudske resurse na raspolaganju, od tehničkog osoblja do stručnih timova, pedagoga i psihologa.
A za učitelje u produženom boravku straha nema jer će bit zbrinuti unutar same škole u okviru aktivnosti koje će se provoditi u sklopu cjelodnevne škole u modelima A2, B1 i B2, a oni koji ne budu zbrinuti unutar same škole, bit će zbrinuti unutar Karlovačke županije, dodala je dožupanica.
Nova reforma osnovnoškolskog obrazovanja podrazumijeva izdašna financijska sredstva – osim 800 milijuna eura za rad u jednoj smjeni dodatno će biti osigurano 495 milijuna eura za školske sportske dvorane, a Karlovačka županija ima spremne projekte za izgradnju istih.
– Spremni su projekti za šest jednodijelnih sportskih dvorana, jednu dvodijelnu u Ozlju i trodijelnu u Dugoj Resi, zaključno je kazala zamjenica županice Vesna Hajsan-Dolinar.
Tako su u fazi ishođenja građevinskih dozvola dvorane u Cetingradu, Lasinji, Oštarijama, Bosiljevu i Generalskom Stolu te već spomenuti Ozalj i Duga Resa, čime je županijska vlast iznimno zadovoljna jer će na taj način i djeca ruralnih područja moći sudjelovati u raznim sportsko-rekreativnim aktivnostima u svojoj lokalnoj zajednici.