Krešimir Macan, renomirani PR stručnjak prokomentirao je s nama trendove u marketingu i pojasnio nam kako izgleda dobar predizborni marketing.

Marketing je izuzetno brzo rastuće područje te da bismo ostali konkurentni na tržištu potrebno je držati korak s trendovima. To ne isključuje i marketing u političkim stranka koje se oslanjaju na reputaciju i konkretno biračko tijelo koje ih često iznevjeri.

-Kod stranaka često možemo naići na loš marketing. Velike stranke smatraju da je dovoljno što postoje i da će samom tom činjenicom dobiti glasače. Najčešće se aktiviraju samo pred izbore, no to nije dovoljno. Treba raditi kontinuirano tijekom četiri godine mandata, komunicirati s građanima, objašnjavati što i kako rade, biti na strani građana i osluškivati njihove potrebe. Na to često zaborave i uz to ne koriste dovoljno sve nove kanale komunikacije. Sada su društvene mreže dominantne za mladu publiku, izjavio je Macan.

U kampanjama je izlaznost vrlo bitna. Na primjer u izborima za mjesne odbore kad netko izvlači ljude na glasanje taj ostvaruje dobar rezultat. To je specifično za mjesne odbore jer onaj tko odradi nešto ih isključivo dobiva upravo zato što je izlaznost mala. U takvim izborima najbolje se pokazala “door to door” metoda, odnosno osobni kontakt, u kombinaciji s letcima i društvenim mrežama.

-To je manji teren gdje se osobna komunikacija pokazala kao najbolja. Za sve druge izbore, čim se povećava publika morate imati medije. Tu se pokazuje da su digitalni mediji najučinkovitiji, a još uvijek su najjeftiniji. Televizija gubi primat jer je digital povoljniji. U Hrvatskoj je televizija još uvijek na visokoj ljestvici, tako da su još uvijek televizija i društvene mreže kombinacija koja dobiva izbore.

Kod velikih izbora treba motivirati ljude tako da shvate njihovu važnost, pa će onda porasti izlaznost. Stranke to često ne rade jer imaju dva sukobljena interesa. Bitno im je da izađu njihovi glasači, dok im je važno da glasači oponenta ne izađu.

-Dogodila se situacija na europskim izborima gdje se projiciralo da će HDZ imati mandat više. Računali su da je kampanja gotova i nisu pokušali utjecati na izlaznost do mjere da njihovi birači nisu izašli. Došlo je do iznenađenja. Kampanja ne prestaje čak ni na dan izbora. Tada je potrebno posebno izvlačiti glasače jer moguće je da nije dovoljno sve ono što ste do tada napravili. Možete na primjer biti loše vrijeme pa potencijalni glasač neće doći na biračko mjesto. Tek tada je potrebno posebno uvjeravanje.

Ono što Macan ističe je to da kampanja zapravo nikad ne prestaje. Kad je stranka na poziciji ima sve preduvjete da dobije i sljedeće izbore. Od prilika za konstantno istupanje u javnost, osluškivanja građana i predstavljanja rada istima, pa nadalje. Ako stranka to sve ne radi olakšava izazivaču posao. Kampanja nikad ne prestaje, ona se samo intenzivira u predizborno vrijeme.