
Program cjelodnevne nastave goruća je tema u javnosti, smirenja tenzija i sporazuma, kako se čini, nema na vidiku. Podsjećamo, ministar Fuchs pred tri tjedna održao je sastanak za ravnatelje svih osnovnih škola Karlovačke županije, koji je bio zatvoren za javnost. Kako neslužbeno doznajemo, zbog “velikog interesa i nerazumijevanja” javnosti. No, upravo to držanje u tajnosti informacija koje su od javnog interesa, ono je što najviše ljuti roditelje jedne od osnovnih škola koja bi treba ići u program cjelodnevne nastave.
-Ovaj sastanak koji će danas biti u školi gdje dolaze predstavnici resornog ministarstva i grada je u tajnosti, a to ljudi ne vole. Roditelji koji su tu ne vole da im se radi iza leđa i kad se skriva istina nečeg što je zaista važno za našu djecu. Samo tražimo jednu otvorenost i dijalog, kazao je Matija Milošić, roditelj djeteta drugog razreda OŠ Banija.
-Slažem se da su reforme potrebne i sam pojam cjelodnevne nastavne ne smatram lošim. No, ono što predstavlja problem jest što mi nemamo uvjete za kvalitetnu provedbu. To će ispasti kao opterećenje za djecu jer se kurikulum minimalno mijenja, gradivo se povećava i dodatno ih se opterećuje. Tu je i problem prijevoza učenika kad nema autobusnih linija, kazao je Zoran Mikšić, roditelj djeteta prvog razreda OŠ Banija.
-Naše škole nisu spremne za ovakav testni rad. Po meni je najveći problem povećanje gradiva. Djeca bez obzira na to što će biti u školi do 16 ili 17 sati, dobar dio gradiva će morati raditi kasnije kod kuće jer neće stići u školi. Ovo današnje lobiranje ministarstva i Grada smatram čistim politikantstvom, izjavio je Igor Krivokuća, roditelj dvoje djece u OŠ Banija.
Taj eksperiment bi trebao trajati nakon prve pilot godine, četiri godine. Nakon toga bi se projekt trebao uvesti u sve škole.
-Cjelodnevna nastava kao takva prezentirana je dosta nedefinirano i sve se radi poskrivećki i u tajnosti. Vrlo malo informacija je službenim putem došlo do nas. Ono najbitnije je da će nam djeca biti najviše vremena u školi. Nas brine kako će se to realizirati jer smatramo da nema dovoljno stručnog kadra koji bi provodio vrijeme s djecom cijeli dan, također nije nam rečeno kako će se neki problemi rješavati već je napomenuto kako će se to rješavati usput. U četvrtak smo dobili informacije da je bilo roditeljsko vijeće na kome su se roditelji navodno izjasnili da su za cjelodnevnu nastavu. Međutim, nikome od predstavnika roditelja, osim u našem razredu nije bilo prezentirano, niti se ikoga išta pitalo jesu li za taj eksperiment ili ne. Na vlastitu inicijativu došli smo do ravnateljice, tražili smo da nam omogući izbor jesmo li za ili protiv takvog oblika nastave. U ponedjeljak i utorak smo imali roditeljske sastanke gdje je 61% roditelja se izjasnilo protiv. Svega 8% bilo je za, a ostatak je bio suzdržan. Ono što nam je prezentirano na roditeljskom sastanku je da je 88% učitelja protiv tog eksperimenta. Također, protiv je i radničko vijeće i roditelji, rekao je Matija Milošić.
Za cjelodnevnu nastavu glasa školski odbor koji se sastoji od sedam članova. Tri člana su iz Grada koji su se izjasnili da su za nastavu. Dva člana su iz učiteljskog vijeća koje se izjasnilo protiv, jedan član je iz radničkog vijeća koji je također protiv i jedan član je iz vijeća roditelja. Situacija je prije sastanka bila 3:4, dakle većina je bila protiv cjelodnevne nastave. Ovaj sastanak, ili kako roditelji kažu lobiranje, mogao bi promijeniti trenutnu situaciju.
Iz Grada se nisu službeno izjasnili jer razdoblje prijava škola na eksperiment traje do 28. travnja. Pošto u resorno ministarstvo nije pristiglo dovoljno prijava, rok je produžen za tjedan dana. Službeni odgovor možemo očekivati po završetku tog razdoblja.
Kako neslužbeno doznajemo slična situacija odvila se i u OŠ Rečica gdje je također većina roditelja protiv, a što je sa Švarčom još uvijek je nepoznanica.