
Ministar Fuchs posjetio je Osnovnu školu Pušća koja je dogradila svoju zgradu i sportsku dvoranu čime je ista dobila jednosmjensku nastavu. Naveo je da je uvijek lijepo kad se otvaraju škole ili dograđuju prostori za bolje uvjete djece, odnosno, za njihov rast, učenje i razvoj. Sredstva Zagrebačke županije zaslužna su za ovaj projekt, a prema riječima ministra, Vlada Republike Hrvatske do 2026. godine će pregraditi, izgraditi i reorganizirati sve one škole u Republici Hrvatskoj koje sad rade u jednoj smjeni. Dotaknuo se pitanja cjelodnevne nastave. Kaže da su prisutni i dobronamjerni i zlonamjerni komentari. Tvrdi da nije istina da će djeca obavezno morati biti do 17 sati u školi već maksimalno do 14. Nitko od zaposlenika neće dobiti otkaz i svi će dobivati plaću. Oni djelatnici koji će sudjelovati u projektu dobivat će veću plaću za oko 25%.
– Bitno je da zaista djeca u školi dobiju onaj oblik naobrazbe i nastave kakav zaslužuju, a to je da se u školi odvija obrazovni proces i da djeca kod kuće ne moraju pisati kod kuće školske zadaće i tražiti pomoć roditelja kod pisanja zadaća. Svaka čast onima koji to rade sami. Isto tako, da nisu potrebne instrukcije. Da jedni, opet zbog materijalnog statusa, mogu imati instrukcije, a neki drugi, kojima to roditelji ne mogu priuštiti, nemaju instrukcije. Onda sve završava na pritiscima učitelja da na kraju daju ocijene ujednačeno. Onda razgovaramo o poplavama odlikaša i da nemamo kriterija između, a to su vam sve posljedice ovakvog dosadašnjeg oblika nastave, objasnio je Fuchs.
Želja Ministarstva je bila da se dosadašnji koncept promijeni i dobije objektivan način ocjenjivanja učenika. Također, ministar Fuchs navodi da je želja da svako nadareno, napredno i uspješno dijete kroz ovaj projekt može napredovati još više, a djeci kojoj je potrebna dodatna pomoć, da dobiju adekvatnu potporu i rješenje problema. Tko želi učiti kod kuće, neće mu biti zabranjeno. Ipak, možemo li se mi usporediti s jednom Danskom koju Ministar Fuchs spominje kao idealan primjer cjelodnevne nastave, a standardi u Hrvatskoj definitivno nisu isti kao u njoj. Otkrio je i koliko škola je do sad pristalo na spomenuti projekt.
– 35 škola prijavilo se da sudjeluje u projektu. Imamo još cijeli tjedan ispred sebe. Imamo najava za još dosta škola. Dakle, prolaze neke administrativno – tehničke formalnosti. Ponavljam, 50 škola je naš broj. Nije nigdje naređen. Može ih biti i 60, 70,a može ih biti i 30. Bitna stvar je istestirati model. Mi ćemo to raditi svake godine, izjavio je Fuchs.
Kroz naredne 4 godine, Ministarstvo znanosti i obrazovanja pratit će funkcioniranje škola, a ministar Fuchs uvjeren je u zadovoljstvo onih koje će na to pristati i boli ga činjenica da će svaka škola odlučiti kako želi. No, prije toga će Ministarstvo morati voditi brigu o tome da sve škole infrastrukturno moraju imati jednake standarde, a sigurno je da postoje velike oscilacije diljem zemlje.