
Održana je druga učenička deliberacija u Karlovcu, u prostoru Ekonomsko-turističke škole Karlovac. U javnoj deliberativnoj raspravi su sudjelovali učenici navedene škole, Županica Karlovačke županije Martina Furdek Hajdin, ravnateljica škole te zainteresirana javnost i mediji.
Deliberacija, kao oblik javne rasprave, provedena je u sklopu projekta “Demokratsko procijepljenje – Debatni klubovi i deliberativna demokracija kao model razvoja demokratskih kompetencija i participativnog donošenja odluka” Hrvatskog debatnog društva.
Projekt provodi Hrvatsko debatno društvo s partnerima: Udruga hrvatskih srednjoškolskih ravnatelja, Udruga gradova i islandskom udrugom Citizens Foundation. Projekt je sufinanciran u iznosu od 140.000,00 EUR u sklopu financijskih podrška Islanda, Lihtenštajna i Norveške u okviru Europskog gospodarskog prostora i Norveških grantova.
U projekt su od rujna 2021. uključene tri srednje škole s područja Grada Karlovca (Gimnazija Karlovac, Ekonomsko – turistička škola i Tehnička škola), a ovo je druga učenička deliberacija u Karlovcu od 2 predviđene. U protekloj školskoj godinu učenici i učenice su zajedno s nastavnicom Majom Pavlović Repić (a uz podršku mentorica Petre Radić i Marte Keča) bili uključeni u razvoj debatnog modela građanskog odgoja i obrazovanja. Debatni model podrazumijeva osnaživanje učenika i učenica kroz debatni klub ili kroz korištenje debatne metodologije u nastavi za aktivno građanstvo. Projekt pomaže mladima da razviju demokratsku svijest i građanske kompetencije kroz sudjelovanje u radu debatnih klubova i deliberacijama. Kroz sudjelovanje u projektnim aktivnostima mladi stječu praktična iskustva i trajna znanja koja će im pružiti temelj za aktivno sudjelovanje u društvu u budućnosti. Na deliberaciji su učenici debatnog kluba imali priliku raspraviti o problemima koji ih muče te predložiti rješenja.
Učenicima nedostaje prostor u kojemu bi učenici mogli boraviti pod odmorom, kada imaju slobodan sat ili nakon nastave dok čekaju prijevoz kući te im nedostaje kutak za informiranje o aktualnostima. Također im je cilj stvaranje ugodnije atmosfere za učenike u školi – stvaranja „dnevnog boravka“ (prostora za druženje, odmor i boravak nakon nastave), stvaranje i osvježavanje kutka za informiranje, uređenje hodnika. Kao rješenje vide prenamjenu prostora hodnika u prostor za učenike namijenjen druženju, aktivnostima, međusobnoj interakciji i sl. koji bi bio napravljena po mjeri učenika i služio kao prostor u kojemu učenici mogu provoditi vrijeme ili dolaziti zajednički raditi. Dnevni boravak ovog tipa omogućio bi svim učenicima da u toku odmora, slobodnog sata, čekanja vannastavnih aktivnosti ili bilo čega sličnoga imaju gdje ugodno provoditi vrijeme. Učenici bi se osjećali ugodnije u školi što bi smanjilo stres.