Za organizaciju čišćenja snijega zadužen je predstavnik suvlasnika koji treba na oglasnu
ploču istaknuti raspored čišćenja. Na rasporedu čišćenja bi se trebali nalaziti svi
stanari u zgradi, bez obzira jesu li vlasnici stana, stanari ili podstanari. Naravno, u taj
raspored nikako neće biti uključene osobe s invaliditetom ili starije i nemoćne osobe. A
upravo zbog njih o čišćenju snijega treba posebno voditi računa.

Također je obaveza očistiti snijeg, odnosno omogućiti da djelatnici “Čistoće” mogu
nesmetano odvoziti otpad ako zgrada/ulaz imaju smetlarnik unutar iste.

Što se pak rasporeda za čišćenje snijega objavljenog na oglasnoj ploči u zgradi, on bi trebao
biti napravljen sukladno GDPR-u.

Na web stranicama AZOP-a objavljeno je da su suvlasnici obvezni čistiti snijeg, dok
predstavnici suvlasnika trebaju izraditi raspored čišćenja snijega, ali pod određenim uvjetima.
Sukladno članku 6. stavku 1. Opće uredbe obrada osobnih podataka je zakonita samo ako i u
onoj mjeri u kojoj je ispunjeno najmanje jedno od sljedećeg:

-ispitanik je dao privolu za obradu svojih osobnih podataka u jednu ili više posebnih svrha

-obrada je nužna za izvršavanje ugovora u kojem je ispitanik stranka ili kako bi se poduzele
radnje na zahtjev ispitanika prije sklapanja ugovora

-obrada je nužna radi poštovanja pravnih obveza voditelja obrade

-obrada je nužna kako bi se zaštitili ključni interesi pravnih obveza voditelja obrade

-obrada je nužna za izvršavanje zadaće od javnog interesa ili pri izvršavanju službene ovlasti
voditelja obrade

-obrada je nužna za potrebe legitimnih interesa voditelja obrade ili treće strane

U odnosu na objavu rasporeda na oglasnoj ploči u stambenoj zgradi, te osobito javno na
mrežnim stranicama upravitelja zgrade, AZOP smatra da se ista svrha (obavještavanje
suvlasnika o datumu zaduženja čišćenja snijega) može postići manje invazivnom metodom.
Naime, Agencija smatra da bi se u rasporedu čišćenja snijega umjesto imena i prezimena
suvlasnika, trebali navesti drugi podaci, kao npr. broj stana koji je taj dan zadužen za čišćenje
snijega ili kat zgrade. Javnom objavom rasporeda čišćenja snijega s imenom i prezimenom
suvlasnika omogućio bi se uvid u raspored svim neovlaštenim osobama koje imaju fizički
pristup zgradi. Dakle, postoje određena pravila, možda trebate imati privolu svih suvlasnika ili se snaći na
neki drugi način, ali raspored čišćenja snijega mora biti objavljen i svi ga se trebaju
pridržavati.

Predstavnik suvlasnika, osim izrade rasporeda čišćenja snijega, mora voditi računa i o tome
da zgrada ima adekvatnu lopatu (ili više njih) i dovoljnu količinu soli za posipanje kako bi se
spriječilo zaleđivanje nogostupa. Naravno, postoji i opcija da se za te poslove angažira netko treći. Iako obično nije definirano ugovorom o upravljanju, taj posao u ime suvlasnika zgrade može učiniti Upravitelj
angažiranjem izvođača koji ima odgovarajuću opremu.

Ne zaboravite ni na led koji može pasti s ruba krova ili oluka.