U sklopu ovogodišnjeg, 21. državnog stručnog skupa Agencije za obrazovanjepod nazivom “Poučavanje i učenje o holokaustu i sprečavanju zločina protiv čovječnosti“ održale su se mnoge radionice. Naime, profesori raznih škole diljem hrvatske koji su sudjelovali na skupu pripremili su radionice koje oni inače provode na nastavi te tako jedni drugima pokazali na koje se sve načine o Holokaustu može govoriti.
–Ovo je radionica gdje ću ja predstaviti svojim kolegama radionicu koju sam proveo sa svojim učenicima, maturantima i koja se nadam da im može biti primjer i poticaj da naprave nešto slično naprave sa svojim učenicima. Ovo danas je radionica gdje će se oni naći u ulozi učenika, a ja u ulozi profesora što i inače jesam, kazao nam je Boris Babajko, profesor povijesti na XV gimnaziji u Zagrebu.
Jedna je ovo, od mnogih, radionica koje su se održale na skupu. Sve različite, a na istu temu, holokaust. Svaki profesor temu vidi iz kuta predmeta koji predaje pa zato postoji toliko različitih radionica kroz koje se o temi može razgovarati.
–Ova radionica je zapravo analiza filma Louisa Mallea Doviđenja Djeco. To je poluautobigrafski film i mi ćemo danas pogledati dijelove tog filma, pokušati ga smjestiti u povijesni kontekst i zapravo vidjeti što je tu povijesno, a što fiktivno, kaže Babajko.
O holokaustu se u školama uči u 8. razredu osnovne i 4. razredu rednje škole, no je li dovoljno da samo na satovima povijest djeca saznaju o ovakvim temama. Ovaj skup zato je napravljen za profesore raznih predmeta kako bi se svi mogli uključiti u podučavanje o holokaustu. Nakon radionica profesori su razogvarali i o digitalnoj platformi IWitness kao edukativnom alatu te na kraju održali evaluaciju skupa kako bi se što bolje pripremili za sljedeću godinu kada će se skup održati u Bjelovaru.