Ono što je Liga prvaka u nogometu, to je Isle od Man TT u svijetu motociklizma. Najopasnija i najsmrtonosnija utrka svoje je prvo izdanje imala davne 1907. godine. Jedini Hrvat koji je doživio njene čari je Emil Mokrovčak prije gotovo 27 godina. Danas je tu Loris Majcan, 28-godišnji vozač iz Dubrave, trostruki prvak države u klasi 600 Supersport i osvajač Zlatne kacige. Mjesecima se priprema za utrku, a uzbuđenje raste iz dana u dan.
– Sve je počelo tamo negdje 2010. godine. Izašao je jedan dokumentarni film. Zove se TT3D: Closer to the Edge i to smo tata i ja zajedno gledali. Ja sam imao 14-15 godina i mene je to fasciniralo kako oni idu tako brzo kroz ta naselja i između drveća. Maltene divljaci. Rekao sam da ako ću ikad imati priliku otići to gledati, a možda i voziti, znači, idem sigurno. Eto, 15 godina nakon bavljenja tim sportom, krajem prošle godine su se otvorile prijave i ja sam poslao mail kao trostruki prvak Hrvatske. Nisam ništa očekivao. Poslao sam rezultate i videe s naših gradskih utrka. U Slavonskom Brodu i Križevcima dosta su slične utrke, ali su 50 puta kraće, izjavio je Loris Majcan.
Prijava je uspješno izvršena, a na posljednjem koraju je morao otići na otok gdje su stručnjaci odredili njegovo psihofizičko stanje, saznali motive i donijeli konačnu odluku. Loris mora prijeći 248 zavoja i ukupno 240 kilometara u 4 kruga. Jedan krug odvozi se za svega 17 minuta, a mjesto za grešku ne postoji. Statistika otkriva kako je na ovoj utrci poginulo 276 vozača, a prošle godine ista je oduzela još jedan život. Posljednju ovozemaljsku utrku tad je odvozio 46-godišnji Raul Torras Martinez. Prvi smrtni slučaj zabilježen je 1911. godine, a u razdoblju od 1946. do 2016. godine, samo su dvije godine bile bez kobnih posljedica – 1982. i 2001. godina.
– Nažalost, to je realna i crna strana takvog sporta. Odnosno, te utrke. Eto, mi smo svi svjesni toga što idemo raditi i naravno da znamo da posljedice mogu biti fatalne i kobne, ali ako ti život ovisi o nečemu, ti se za to pripremiš kao da ti život ovisi o nečemu. Onda sve posvetiš u to i ja smatram da je priprema gotovo pa pola posla, psihička i fizička. Ako se daš maksimalno u to, a ja se u taj sport dajem maksimalno već godinama, a u ovo posebno, jer znam da ako se ne pripremim, može završiti jako kobno, a ja ne želim izgubiti život. Ne planiram nastradati. Vratit ću se sigurno doma, jer ću se pripremiti maksimalno.
Prije samog odlaska, fokus mu je na kondiciji. Fizička spremnost jednako je bitna kao i psihička, a u tome mu pomaže kondicijski trener Marijo Jantolek. Također, svaki dan gleda on – board snimke s prethodnih utrka. Zanimljivo, igra i videoigricu Ride on The Edge 3 na Playstationu kako bi što bolje upoznao stazu.
– Uvijek postoji šansa da ti nastradaš čak i kad prolaziš pješke ulicu, a ja uvijek držim da je moj moto da iskoristiš svoj život maksimalno, jer danas te ima, a sutra nema. Radi ono što voliš i ako te to veseli, napravi to. To što je to Isle of Man, to je jednostavno bila moja velika želja, moja strast. Ja to idem napraviti zbog sebe, a ne ni zbog koga drugog. Ja ću to napraviti i to je to.
Loris na otok odlazi sa svojim timom, a jednim dijelom njegov život je u rukama Filipa Ciganovića, mehaničara iz Karlovca.
– Loris me pozvao da mu pomognem biti mehaničar u boksu. Dakle, kad stane u pit stopu, kad treba mijenjati gume, puniti rezervoar i sve oko motocikla. Što god on bude trebao od mene, ja sam mu na raspolaganju. Mora biti ogromna koncentracija. Ne smije se dogoditi nikakav propust. Moramo svi kao cijeli tim biti koncentrirani i precizni. Pripreme su jako dugačke, tvrdi Filip Ciganović.
Dečkima želimo puno sreće na utrci i da se prije svega vrate živi, a cjelokupan razgovor u kojem možete saznati brojne detalje iz svijeta motociklizma, pogledajte u ponedjeljak 25.03. u emisiji „Sportski pregled“ s početkom u 19:00 sati.
Lorisu Majcanu i njegovom timu možete financijski pomoći putem sljedeće poveznice:
https://sponsor.me/LorisMajcan34