Stigli su rezultati ovogodišnjih Nacionalnih ispita koje su pisali učenici četvrtih i osmih razreda. Ispite za četvrti razred osnovne škole, iz tri predmeta, pisalo je oko 35 000 učenika.
-Hrvatski 53,5 posto, Priroda i društvo 61,8 posto i Matematika 62,1 posto. To je rezultat učenika četvrtih razreda. Evo malo zanimljivosti. Postoje učenici koji ne samo do dobro vladaju ishodima koji su se tražili u ispitu, nego i oni učenici koji su unatoč vrlo čestom prigovoru smanjene motivacije, uspjeli 100 posto riješiti ispite, kazao je ravnatelj Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja, Vinko Filipović.
Sve točne odgovore iz Hrvatskog jezika imala su tri učenika, iz prirode i društva njih dvadeset, a iz matematike čak šezdeset. Ispite za osmi razred, iz osam različitih predmeta, pisalo je više od 40 000 učenika.
-Težimo postotnoj riješenosti ispita od pedeset posto.
Filipović je istaknuo da je taj cilj postignut iz Geografije, Kemije i Engleskog jezika, dok se rezultati iz Matematike, Hrvatskog jezika, Povijesti, Biologije, Fizike i Njemačkog jezika kreću između četrdeset i pedeset posto.
-Svi predmeti kreću se od Fizike s 43,3 posto do Kemije s 57,2 posto. Stručne radne skupine i njihovi koordinatori, na čemu im čestitam, uspjeli su napraviti izbalansiran i standardiziran ispit u kojem je riješenost, u odnosu na onih idealnih 50 posto, od minus do plus sedam.
Filipović je otkrio i da je Nacionalni centar počeo koristiti rezultate Nacionalnih ispita u nove svrhe.
-Uz sve one vrijednosti koje smo rekli da Nacionalni ispiti imaju, dakle povratne informacije učeniku i roditelju pa će se tako učenici osmih razreda na temelju ovih rezultata moći lakše opredijeliti za srednju školu, mi u Centru već od prošle godine smo započeli nešto novo. Temeljem analize Nacionalnih ispita spremamo analitičku podlogu za buduće izmjene i dopune ili poboljšanje predmetnih kurikuluma, objasnio je ravnatelj Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja.