Povodom 151. obljetnice Tesline mature u Karlovcu održan je okrugli stol naziva „Inspirirani Teslom – obrazovanje nove generacije“ u Nikola Tesla Experience Centru. Nastao je u suradnji s Udrugom Nikola Tesla Karlovac, Gimnazijom Karlovac, Karlovačkom županijom i Gradom Karlovcem. Jedan od govornika bio je i Mirko Butković, profesor u mirovini, koji smatra da nema prevelike razlike u obrazovanju gimnazijalaca u doba Nikole Tesle i danas. Prisjetio se svojih srednjoškolskih dana i otkrio kakve ga uspomene vežu uz Gimnaziju na Rakovcu.

– Lijepe. Po prilici kao i Tesla jer išli smo u istu Gimnaziju tako da sam ja isto imao neke izvanredne profesore koji su me u Gimnaziji učili, a isto sam tako na faksu imao profesore kao i on koji su me povukli. Tako da smo vrlo slični na temelju toga kako su nas vukli u tehniku, mišljenja je Butković.

Odgovore na brojna pitanja dali su i gradonačelnik Karlovca te saborski zastupnik Damir Mandić, županica Karlovačke županije Martina Furdek Hajdin te ravnateljica Gimnazije Karlovac Snježana Štranjgar.

– U odnosu na moje vrijeme dosta se stvari promijenilo. Ja sam bila odlikaš pa nisam polagala državnu maturu. Bila sam oslobođena tog ispita. Kad sam već počela raditi, postala je obaveza svih maturanata da pišu maturalni rad, a brane ga oni koji nisu prošli sve četiri godine s odličnim uspjehom. Danas tih privilegija za odlikaše nema. Svi polažu ispite državne mature pa bih u tom smislu rekla da je razlika značajna, izjavila je Štranjgar.

Današnji sustav obrazovanja u kojem svi polažu maturu generira realniju sliku stanja i usporedivo je na nacionalnoj razini. U svim školama propituju se iste stvari.

– Državna matura u onom starom konceptu bila je prepuštena predmetnim nastavnicima tako da čak i unutar škole predmetni nastavnici istog predmeta nisu planirali ista pitanja za ispite državne mature tako da ovo sigurno jest drugačiji presjek i učenicima jednostavniji, rekla bih, dodaje Štranjgar.

Biti obrazovni djelatnik izazovan je posao kao što je izazovno i biti roditelj te učenik. Izazovi su vezani za digitalne tehnologije koje se koriste u velikom postotku. Nužne su, potrebne, ali generiraju puno informacija, a pitanje je gdje je tu znanje? Zadatak obrazovnih djelatnika je pretvoriti more informacija u znanje.

– Gimnazija ima jednu prednost što je, ja bih rekao, širokoobrazovna. Ne učiš samo STEM, ne učiš samo filozofiju nego miješano. I to je jedna kvaliteta koja je uvijek nama inženjerima, a i Tesli, dala humanu stranu pa je Gimnazija vrlo zgodna za one koji studiraju tehniku, nadovezao se Butković.

– Preporučujem disati punim plućima, uživati u školi koja nudi najrazličitije aktivnosti, ali one mogu biti s veseljem odrađene ako su učenici organizirani i posloženi. Onda sve ide. Dakle, organizacija, upornost i rad dat će rezultate. Za ostalo ne možemo jamčiti, savjetuje Štranjgar.

Upravo se Gimnazija Karlovac nedugo pohvalila izuzetno dobrim rezultatima učenika na državnoj maturi. Filip Pintarić i Nika Pleša polagali su višu razinu iz hrvatskog i engleskog jezika te matematike. Za izborni predmet odabrali su fiziku, a iz svih navedenih predmeta ostvarili su odličan uspjeh.