Granski kolektivni ugovor, koeficijenti, Pravilnik o sistematizaciji radnih mjesta – sve su to problemi koje školski sindikati žele riješiti, ali kažu, nemaju s kim ni kada. Pozivaju resorno Ministarstvo na pregovore, a ako do njih ne dođe – najavljuju prosvjed. Nezadovoljstvo su iskazali i roditelji čija djeca trebaju pomoćnike u nastavi.

Pred prosvjetarima je vruća sindikalna jesen. Sindikat Preporod i Nezavisni sindikat znanosti i visokog obrazovanja najavili su da idu u prosvjed ako im Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih idući tjedan ne da termin na kojem će nastaviti pregovore o granskom kolektivnom ugovoru.

-Zašto smo pomalo već frustrirani vezano uz pregovore o kolektivnom ugovoru? Zato što naši pregovori traju od 15. ožujka, 2023. U prosincu 2023. mi smo ovom Ministarstvu uputili, po našem sudu, gotov tekst cijelog granskog kolektivnog ugovora. Od tada do danas nismo dobili niti jednu povratnu informaciju o tom ugovoru. Uvijek je nešto drugo bitnije, kazao je Matija Kroflin iz Nezavisnog sindikata znanosti i visokog obrazovanja.

Najavili su i da će u iduća dva tjedna korigirati svoje zahtjeve za izmjenu Uredbe o koeficijentima, a prioritet im je i Pravilnik o sistematizaciji radnih mjesta.

-Ja vam mogu reći da će u tom smislu u listopadu sigurno biti, i to ne samo jedno iskazivanje nezadovoljstva, nego više iskazivanja nezadovoljstva, a jedini koji to može spriječiti je Andrej Plenković. Kada krene iskazivanje nezadovoljstva tada će sigurno biti sve teže i teže doći do nekakvog lakšeg rješenja jer tada su sva rješenja zapravo teže dohvatljiva, mišljenja je Željko Stipić iz Sindikata Preporod.

Stipić je upozorio i na problem profesora biologije, kemije, fizike te politike i gospodarstva u strukovnim školama jer od iduće godine počinje modularna nastava.

-Što će biti s onim kolegicama i kolegama koji neće imati broj sati kao do sada? Ti kolege i kolegice će postati tehnološki višak.

Nezadovoljstvo novim Pravilnikom su ispred Ministarstva iskazali roditelji djece s teškoćama u razvoju i udruge koje se zalažu za njihova prava.

Roditelji poručuju da je nepravedno da je broj pomoćnika po razredu ograničen pa tako neće svako dijete dobiti svog pomoćnika bez obzira na stupanj i vrstu teškoće.

Majka djeteta s autizmom i predsjednica udruge ‘raSTEM U SPEKTRU‘ Andrea Lučić istaknula je da u razrednom odjeljenju u koje ide njezino dijete ide osmero školaraca s težim oštećenjima.

Nalaze se djeca koja imaju oštećenja četvrtog stupnja autizma što znači da trebaju značajnu količinu podrške, djeca koja imaju teža intelektualna oštećenja. Tu slijede problemi u ponašanju. Nalaze se i djeca koja su slabovidna koja mogu do 15% vida mogu koristiti, njima treba pomoć pri kretanju, pri pisanju i pri čitanju. Imamo djecu koja su neverbalna i trebaju asistenta kao sredstvo komunikacije. Niz poteškoća se nalazi, a nemoguće je da jedan asistent pokrije sve te poteškoće.