Prilaz Većeslava Holjevca, Nazorova i Tržnica najprometniji su dijelovi grada, sada već i zastarjeli te puni neiskorištenog prostora poput pothodnika ili autobusnog kolodvora. Centar je dakle neophodno urediti i rasteretiti promet koji je posljednjih godina na brzoj cesti izrazito povećan. S tim u mislima u prosincu 2023. godine otvoren je Natječaj za uređenje i izgradnju središnjeg dijela glavne gradske osi a provoditelj je bio Udruženje hrvatskih arhitekata. Najbolji rad je odabran te predstavljen na tematskoj sjednici Gradskog vijeća u karlovačkom Kinu Edison.

-Rješenje iz ovog natječaja je struka prepoznala kao najkvalitetnije. Jednoglasno smo ovaj rad izvukli kao najkvalitetniji, a ovo rješenje će autori prema preporukama ocjenjivačkog suda dalje razrađivati. Nakon što sve to bude dovršeno, krajnji urbanistički plan uređenja će svima vama doći na usvajanje na Gradskom vijeću. Ova točka u Gradu zaslužuje posebnu pažnju i to je ovim rješenjem i dobila, promatrali smo sve parametre i zaključili da građani Karlovca iz ovog rješenja dobivaju sve što im je potrebno i iza toga kao struka stojimo, izjavila je ispred ocjenjivačkog suda Maja Furlan Zimmermann, inače predsjednica Udruženja hrvatskih arhitekata.

Oporba je na čelu s Dimitrijem Biračem inicirala ovu tematsku sjednicu.

-Natječaj je završio pred par mjeseci te sam smatrao da tada vijećnici, pa ni šira javnost, nisu bili najbolje upoznati s projektom. Smatram da je ovo još jedna priča javnog i privatnog interesa. Htio sam da se na jednom mjestu ponovno objasni, i to detaljno, nagrađeni rad. Htio bih postaviti i pitanje zašto katnost treba biti tako velika, to mjesto ne čini mi se prikladnim za stambenu zgradu, pogotovo ovakvog obima, izjavio je i upitao gradski vijećnik Dimitrije Birač.

Sporni neboder trebao bi imati 20 katova, a ono što oporbu muči je upravo toliki broj katova te smatraju kako je takvo rješenje pogodovanje investitoru. Naime, investitor je bio uključen u sam natječaj kroz svog imenovanog predstavnika i člana Ocjenjivačkog suda. Iako je trebao biti nazočan na današnjoj tematskoj sjednici, zbog drugih obveza ga nije bilo pa nije mogao odgovoriti na pitanja koja bi mu bila upućena.

-Prilično sam siguran da se plan neće provesti u cijelosti iako mi se projekt zaista sviđa i voli bih da ga provedemo. Slutim da će od cijelog plana biti izgrađen neboder koji je bitan investitoru. Možda dobijemo i pothodnik. To nije problem u rješenju, to je problem grada, izjavio je Dražen Cukina, nezavisni vijećnik.

Arhitekti ističu kako im neboder ni po čemu nije bio preferencija, a to napominje i Maja Furlan Zimmermann kako su bili spremni ne prihvatiti rješenje koje uključuje neboder.

Neboder je u rješenju zamišljen kao jedna linija koja bi pratila staru trasu Jozefine. Neboder kada bi bio položen pod 90 stupnjeva poput pomičnog mosta bi povezivao Nazorovu i Sarajevsku ulicu, odnosno stari pravac.

Oporba protiv rješenja kao takvog nema ništa, no brojka od 20 katova ih ipak pomalo zabrinjava.

-Može biti za pet, a može biti i za 15 godina završeno, novac od natječaja zasigurno nije bačen. Ovaj natječaj nije napravljen reda radi, rađen je jer vjerujemo da taj dio treba riješiti. Izuzetno sam ponosan što stojim iza ovoga, izjavio je Damir Mandić, gradonačelnik.

-Što god se vama činilo ali Zvijezda se obnavlja. Za dvije godine će biti sve okej, a vjerujem i prije. Pred nekoliko godina na Gradskom vijeću je bilo mnogo skepse i upitnika kada smo pokrenuli urbanistički plan Luščić kada smo odredili da mora biti u javnoj službi. Sada je plan urediti ovu ključnu, povijesnu točku i to je veliki korak naprijed, dodaje Mandić.

Ovo rješenje osim spornog nebodera uključivalo bi povezane kolodvore, autobusni bi se odmah nalazio odmah ispod željezničkog kolodvora, odnosno njegovog nadvožnjaka. Dva kružna toka kako bi se promet regulirao i rasteretio, dvije podzemne garaže, jedna kod Nazorove, druga u Sarajevskoj. Otvoren pothodnik koji bi se pretočio u kružni tok te bio ozelenjen. Ispod brze ceste pješacima i biciklistima bio bi omogućen protok i ne bi bilo potrebe da prelaze cestu. U podnožju nebodera ostaje prostor za shopping centar i poslovne prostore.