• October 19, 2024
  • Sven Toljan
  • 0

Osnovna škola Barilović je 16. listopada obilježila Erasmus dane. Tim povodom učenici su imali radionice na temu “Europske vrijednosti – ljudska prava”. Učenike su također obišli gosti koji su održali predavanja na istu temu, a pjesme, plesa i recitacija pritom nije nedostajalo.

Danas smo radili Deklaraciju o ljudskim pravima koja je proglašena 10. prosinca 1948. godine. Razgovarali smo o tome koja su sve ljudska prava poput prava na život, prava na obrazovanje, pravo na zdravlje i tako dalje, ima ih puno, rekla je učenica 5. razreda OŠ Barilović Ena Mataković.

Naučili smo da se možemo družiti s drugima koji nisu isti kao mi. Možemo se sa svima igrati, a i ja se volim igrati s drugima. Mislim da bi se svi trebali družiti, rekla je učenica 3. razreda Nika.

Prema riječima školskih učitelja, djeca su na radionicama naučila mnoge nove, dotada im nepoznate stvari o ljudskim pravima, a pritom su se kroz igru, ples i pjesmu iznimno zabavili. To je pogotovo vrijedilo za učenike pristigle iz područne škole jer su se svi mogli podružiti i bolje upoznati.

Ove godine po drugi put slavimo Dane Erasmusa koji se obilježavaju od 14. do 19. listopada diljem Europe, a ovogodišnji moto je “Šest dana da Europa zablista!”. Odlučili smo ih obilježiti radionicama vezanim za ljudska prava. Učenici od prvog do četvrtog razreda imaju radionice na temu dječjih prava, tolerancije, prava na obrazovanje i umjetnost i slično. Učenici od petog do osmog razreda detaljnije uče o ljudskim pravima, pa tu imaju radionicu Iskorak, radionicu vezano uz pravo na dostojanstvo i život, radionicu vezanu uz pravo na hranu, odjeću i tako dalje, rekla je učiteljica engleskog jezika u OŠ Barilović Karolina Čorak.

Nakon provedenih radionica je u velikoj dvorani škole održan uvodni dječji program otvorenja na kojem su učenici plesali, pjevali i recitirali tekstove. Gostujući predavači Ivica Srakočić, Tihana Car i Meri Goldašić potom su okupljenim učenicima dodatno objasnili temu ljudskih prava.

Moja uloga je isprezentirati djeci nešto čime se ja bavim, a zbog posla sam dosta prisutan na društvenim mrežama. Predstavit ću im kako društvene mreže mogu biti sjajan, ali i loš alat zbog širenja mržnje, negativnosti i drugih loših društvenih pojava i devijantnih ponašanja. S druge strane, one mogu biti sjajan alat za učenje, razvoj i rad na sebi. Jako je bitno da se djecu lagano i suptilno usmjerava da, ako već provode toliko vremena na društvenim mrežama, da pokušaju usvojiti i primijeniti što više kvalitetnih stvari, rekao je konzultant za vrhunske tjelesne i kognitivne performanse Ivica Srakočić.

Također je bitno da djeca nisu predugo pred ekranima, istaknuo je Srakočić. Smatra kako i odrasli čine istu grešku predugog korištenja uređaja i da su sve generacije premalo pokretne, premalo borave u prirodi i premalo komuniciraju licem u lice.

Tehnologija sama po sebi nije zlo, ona nam pomaže i olakšava život. Međutim, može biti opasan alat ako se ne pazi što se konzumira. Apelirao bih na roditelje da razgovaraju s djecom; zabrane i vika tu ne donose rezultat. Dijete treba imati povjerenje u nas i moramo mu objasniti zašto nešto ne valja, a ne samo zabranjivati i govoriti što ne smije.

Srakočić smatra kako je iznimno bitno da djeca od najranije dobi usvajaju znanja o pravilnom korištenju tehnologije i društvenih mreža te ljudskim pravima, uzimajući u obzir sve loše stvari prisutne u društvu, medijima i informativnim emisijama.

Znamo i sami u kakvom svijetu živimo, a djeca su kao mala glina; ono što vide, to i rade, a ono što čuju, to ponavljaju. Zato je jako bitno da ih se educira u obiteljskom domu, školama i vrtićima, da djeca međusobno razgovaraju i da ih se potiče na to. Što više uložimo u djecu, naše će društvo, a i njihovo buduće društvo, biti bolje i kvalitetnije.