U Gradskoj knjižnici “Ivan Goran Kovačić” Karlovac predstavljena je “Glagoljska slovarica Azbuka”. Riječ je o knjizi kojima se nastoji očuvati prvo hrvatsko pismo kako bi se bolje razumjela važnost glagoljice u hrvatskoj povijesti i kulturi, čime se njeguje hrvatska nematerijalna baština.
-To su zapravo dvije glagoljske slovarice za koje su crteže napravili učenici 2.C razreda Osnovne škole doktora Jure Turića u Gospiću, a na tom projektu smo surađivali kolegica Ljubica Ilievska Radošević i ja. Djeca su nacrtala crteže glagoljskih slova i pojmova koji u današnjem hrvatskom jeziku počinju tim slovima, a njihovim smo crtežima dodali kratke prikaze hrvatskih kulturnih spomenika povezanih s glagoljicom. To je ukoričeno zahvaljujući Dobrotvornom-podupirajućem društvu “Sveti Ivan Pavao II.” Oštarije koji su nakladnik dviju slovarica, rekao je vjeroučitelj u OŠ dr. Jure Turića Gospić Franje Puškarić.
Učenici su se rado uključili u projekt, a svaki slobodan trenutak iskoristili su za crtanje i bojanje, rekao je Puškarić. Dodao je kako su se konkretno bavili uglatom glagoljicom koja se najviše i najduže koristila na prostoru Hrvatske.
–Cilj slovarica je olakšati svima koji su zainteresirani za glagoljicu da je što lakše nauče i koriste u svakodnevnom učenju i radu, s obzirom da glagoljski znakovi ne označavaju samo slova, nego i brojeve. Tim slovaricama zapravo želimo pokazati kako učenici zapravo mogu razvijati svoju kreativnost, pri čemu se može ostvariti dobra suradnja između škola i udruga koje su zainteresirane za ove teme. Javnosti se time približava potreba očuvanja najstarijeg hrvatskog pisma.
Slovarica je nastala kroz eTwinning projekt „Glagoljamo“, a knjiga je ujedno mali strukovni leksikon.
–Ovu slovaricu su napravila djeca, ali ona je i proizvod desetogodišnjeg projekta “Glagoljamo” koji vodimo kolega i ja preko eTwinning platforme. Projekt je započet u mojoj školi, Područnoj školi Siniše i Zrinka Rendulića u Oštarijama, u sklopu OŠ Josipdol. Na eTwinning smo prešli 2015. godine, a svake godine na projektu sudjeluje petnaestak škola koje koriste platformu kao sredstvo komunikacije i uključuju djecu. Djeca su jako zainteresirana, a aktivnosti se šire, rekla je učiteljica razredne nastave u OŠ Josipdol Mirjana Grubišić.
Grubišić je dodala kako su se također uključili u natjecanje “Glagomatika”, a nastavnici pritom sudjeluju u različitim aktivnostima ili pak provode cijele projekte koji traju cijelu nastavnu godinu. Zaključila je da su mogućnosti velike, a sve se provodi na temu glagoljice.