Odlukom Ujedinjenih naroda 1992. godine, 3. prosinca proglašen je Međunarodnim danom osoba s invaliditetom, a sve u cilju postizanja jednakosti u ostvarivanju prava i sudjelovanju osoba s invaliditetom u društvu. Tim povodom su osnovnoškolci iz Draganića stigli u inkluzivni centar Frendofon na kreativnu radionicu.
-Jako nam je drago što su nam stigli gosti iz OŠ Draganić. Bolje ćemo se upoznati kroz kreativan rad i druženje, a držim da je ovo najbolji način za upoznavanje i socijalizaciju. Radionicu smo pripremali nekoliko tjedana unatrag i vrlo spontano je nastala. Najvažnije nam je bilo da radionica bude i za djecu s teškoćama u razvoju i za one urednog razvoja, bitno je da nismo jedni drugima nepoznanica već da se privikavamo na različitosti, rekao nam je Martin Bosiljevac, voditelj likovne radionice u Frendofonu.
Osim ove radionice, veća druženja sa školarcima bila su za vrijeme Fredofonijade kojom su obilježeni dani autizma kada su dolazila djeca urednog razvoja iz nekoliko osnovnih škola.
-Cilj ove inkluzivne radionice je podizanje svijesti o važnosti inkluzije, ali i načinu na koji se ona ispravno provodi. Naime, često u društvu susrećemo krivu percepciju onoga što inkluzija je. Ona ne znači prilagoditi neki sadržaj djeci s teškoćama u razvoju, već prilagoditi sadržaj tako da svi mogu u njemu sudjelovati. Dakle svima trebaju biti omogućeni osnovni uvjeti da mogu uspješno sudjelovati u toj aktivnosti. U slučaju djece s teškoćama u razvoju to bi uključivalo sudjelovanje asistenata, potpomognutu komunikaciju, senzoričke prilagodbe i ovisno o potrebama djetetovog invaliditeta još poneka prilagodba. Zbog toga smatram da nam je potrebno čim više edukacija i priče o tome kako se inkluzija zaista provodi, izjavila je Jasmina Kundić, voditeljica Inkluzivnog centra.
Sada se o inkluziji priča daleko više no što je to bio slučaj pred desetak godina, ali ipak nedovoljno.
-Ljudi promišljaju o tome i nešto pokušavaju, ono gdje cijeli proces zapinje je ispravno provođenje inkluzije. To će se pokrenuti u trenutku kada će ljudi biti dovoljno educirani te kada će iskreno razumjeti i prihvaćati različitosti da bi se inkluzija mogla provoditi, dodaje Jasmina.
-U svom redovnom radu potičemo djecu na uvažavanje različitosti kroz radionice i abecedu prevencije, a ovakve radionice u tome dodatno pomažu. U našoj školi ima deset učenika s asistentom, a 23 koji imaju rješenje o primjerenom obliku školovanja. Smatram da je ova situacija kada djeca s teškoćama u razvoju idu u razred s djecom uobičajenog razvoja dobra jer se djeca uče međusobnom uvažavanju i toleranciji, a asistenti kod nas u školi, a vjerujem i drugim školama, ne pomažu samo tom djetetu s kojim jesu već i ostalim učenicima u razredu što olakšava profesorima, rekla nam je Helena Perak, stručni suradnik edukacijski rehabilitator u OŠ Draganići.