• December 28, 2024
  • Petra Tuškan
  • 0

Zimska sniženja počela su jučer, a trajat će 60 dana. Vrijeme je to rasprodaja, no ne toliko velikih kao što kupci često nadaju. U svakom slučaju kupaca ima, no daleko je to od gužva na kakve smo navikli u predblagdanskom periodu. Sniženja su za sada većinom od 20 do 30 %, rijetko veća od tog, ipak očekivanja postoje kako će u sljedećim tjednima biti i veća.

-Veliki popusti često su samo mamac za nepromišljene kupnje, ali i za lažna sniženja cijena, upozoravaju iz Hrvatske udruge za zaštitu potrošača, a kako bi kupci bili što oprezniji, istaknuli su i neke savjete kako se zaštiti.

Prvo na što kupci trebaju obratiti pozornost su dvojne cijene. Odnosno obveza trgovca da osim trenutačne, istakne i najnižu cijenu u posljednjih 30 dana, kako bi kupci bili sigurni da je taj proizvod uistinu snižen.

Nadalje, potrebno je naglasiti kako kada je u pitanju povrat ispravne robe u prodavaonicu, niti jedan zakon nije obvezao trgovce da moraju uzeti natrag kupljeni proizvod i vratiti novac ili napraviti zamjenu. Ta praksa ovisi o poslovnoj praksi trgovine, pa će ipak većina na kraju vratiti novac ili mijenjati za vrijednosne bonove ili za neki drugi proizvod. Različite su prakse i rokovi pa je takve naputke najbolje provjeriti prije kupnje.

Često kupci nasjednu na lažne internetske trgovine, na što treba obratiti posebnu pozornost. U posljednje vrijeme otkriveno je više od 6000 lažnih internetskih trgovina, stoga CARNET poziva potrošače da prije online kupovine provjere internetske trgovine na besplatnom servisu iffy.cert.hr.

Ako primijetite da je cijena željenog proizvoda porasla prije nekoliko dana i ponovo prilikom sniženja vraćena na prethodnu, možete tu obmanjujuću praksu prijaviti tržišnoj inspekciji Državnog inspektorata – osobno/pisanim putem (Državni inspektorat RH, Šubićeva 29, 10 000 Zagreb) ili putem online obrasca https://dirh.gov.hr/podnosenje-prijava/83 ili na e-mail: pisarnica.dirh@dirh.hr.