
Udruga za društveni razvoj i neformalno obrazovanje DrONe održala je u Gimnaziji Karlovac početnu konferenciju projekta “GOOSKA – GOO sekcija Karlovac”. Projekt je usmjeren na osnaživanje mladih za aktivno i odgovorno sudjelovanje u društvenim procesima kroz razumijevanje vlastitih prava, odgovornosti i demokratskih načela.
–Projekt provodimo zahvaljujući financiranju Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih do kraja kolovoza ove godine. Ovo su nam početne aktivnosti gdje provodimo edukaciju u suradnji s Kućom ljudskih prava Zagreb. Kroz ovaj projekt ćemo kroz narednih nekoliko mjeseci provoditi ukupno šest radionica za učenike srednjih škola, odnosno učenike drugog i trećeg razreda Gimnazije Karlovac. Kroz radionice će dobiti osnovan uvid u Građanski odgoj i obrazovanje kroz svih šest dimenzija Građanskog odgoja. Isto važi i za učenike Trgovačko-ugostiteljske škole, rekla je djelatnica udruge DrONE Ivana Francišković Olrom.

Osim škola, kao partneri u projektu sudjeluju Grad Karlovac i Karlovačka županija, rekla je Francišković Olrom. Dodala je kako će, osim provođenja radionica za nastavnike i učenike, osnovati tim srednjoškolaca s kojima će se dublje posvetiti građanskom odgoju.
–Oni će raditi na istraživanjima i stvaranju svojih vlastitih materijala za teme koje ih zanimaju, a vezane su za građanski odgoj. Uz mentore iz udruge DrONE producirat će, nadamo se, puno kvalitetnog sadržaja; to će biti literarni radovi koje ćemo objavljivati na našoj web stranici. Nadamo se da ćemo time pokrenuti platformu kojom ćemo se i nadalje baviti temom građanskog odgoja na kojoj udruga DrONE vrijedno radi ne samo u Karlovcu, već i šire. Provodimo još jedan projekt u sklopu programa Erasmus+ na razini cijele Hrvatske, a naš program “GOO srijedom” zaradio je lijepo priznanje Ministarstva titulom SKOCKANO za kvalitetu standarda u provedbi neformalnog obrazovanja.

Iz DrONE-a smatraju neformalno obrazovanje dosta bitnim i drago im je da su škole otvorene za suradnju. Smatraju kako učenicima mogu nadopuniti formalno gradivo drugačijim sadržajem vezanim za ljudska prava i demokraciju, s naglaskom da iza toga postoji znanje, a ne samo stavovi. Zbog toga je potrebno da nastavnici također usavrše svoja znanja.
–Vodim radionicu za nastavnike srednjih škola koja traje dva dana. Na dvodnevnoj edukaciji prolazimo dimenzije građanskog odgoja i obrazovanja, ishode i ciljeve učenja jer nastavnici provode GOO kao međupredmetnu temu. Vidjeli smo iz prakse da im oko nekih tema treba podrška u smislu kako raditi edukacije i koje teme pokrivati. Naime, GOO je kompleksan i sastoji se od više dimenzija poput ljudskih prava i političke dimenzije, rekla je voditeljica edukacije iz Kuće ljudskih prava Zagreb Tina Đaković.

Participativnim metodama rada sudionici nastoje učiti jedni od drugih, a naglasak je na zajednici, izlasku iz škole i suradnji s udrugama, objasnila je Đaković. Ponovila je kako je krajnji cilj formiranje aktivnog informiranog građanina.
–Cilj ovih edukacija za nastavnike je osnaživanje za prenošenje znanja GOO-a kod svojih učenika, a sa učenicima je cilj proći teme koje ih zanimaju, o kojima žele razgovarati i aktualne su u društvu, a možda za njih nema toliko vremena u nastavi. To su ljudska prava, zajednice različitih, interkulturalna i ekonomska dimenzija, nejednakosti u društvu i slično, zaključila je Đaković.

Osnaživanje mladih za aktivnu participaciju važno je za razvoj funkcionalnog društva temeljenog na pravednosti, uvažavanju novosti i poštovanju tradicije. Znanja iz građanskog odgoja i obrazovanja pritom mogu biti itekako korisna za aktivno sudjelovanje i prepoznavanje onog što je uistinu bitno građanima.