
Grad Duga Resa uskoro kreće u provedbu dugoočekivanog projekta plutajuće platforme na vodi, poznatije kao “Grad na vodi”. Idejno rješenje za ovu inovativnu platformu je već dovršeno, a dobiven je i elaborat zaštite okoliša. Prvi radovi bit će oni na izmuljivanju Mrežnice s čime će se, kako sada stvari stoje, krenuti sljedeće godine. Izmuljivanje će biti rađeno nešto drugačijom metodom od uobičajene. Naime, izmuljivanje će se vršiti modernom tehnologijom koja nije nasilna za okoliš i stanovnike rijeke. Plutajući čamac s velikim propelerima diže mulj koji se potom usisava. Vrlo je sitan, pa je nemoguće da “usisa” ribu ili bilo koju drugu riječnu životinjicu. Mulj potom kroz cijevi odlazi na obalu.
-Ideja grada na vodi nastala je davno prije iz istog razloga zašto je nastao i sam grad Duga Resa. Dakle stvar je u odličnoj prometnoj povezanosti i odličnim prirodnim uvjetima, a to je rijeka Mrežnica. Grad se raširio tako da je postao rascjepkan, a u centru grada je poslovna zona. Riječ je upravo o Mrežnici koju je čista i zaštićena, no ujedno može biti i odličan izvor novaca i održivog poslovanja. Iz svega toga, u razgovoru s Hrvatskim vodama, napravili smo idejno rješenje, pojasnio nam je Tomislav Boljar, gradonačelnik Duge Rese.
Najvažnije je da Mrežnica ostane čista, pa je ovaj projekt arhitektonski rađen s tom mišlju. Cijela konstrukcija je prilagođena pomicanju vode, a svi materijali su ekološki prihvatljivi. Krov će biti od tekstila aludirajući na pamuk na kojem se industrija Duge Rese pokrenula. Ova plutajuća platforma koja će osim ugostiteljskih objekata, uključivati i dva bazena, ljetno kino, izbočene splavove i lukove tzv. “sunčališta”, a sve to zauzimat će prostor od 192 x 64 metra s molovima, odnosno 7000 kvadrata. Postoji i mogućnost širenja koja ovisi samo o tome koliko će cijeli projekt biti isplativ.
-Nadam se da će projekt krajem 2026. ili početkom 2027. biti prijavljen na natječaje. Nadam se da ćemo tada imati već prve izvore financiranja. Jako se žurimo s provedbom ovog projekta jer postojeća financijska ovojnica koju Hrvatska ima potpisanu s Europskom unijom završava 2027. godine. Cijela investicija je teška nešto manje od četiri milijuna eura. Velik je to novac, no vjerujemo taktički dobro uložen jer će projekt direktno i indirektno podići promet velikom dijelu grada te odraditi odličan “brending” grada i županije, dodaje Boljar.
Na obali ispred “Grada na vodi” bit će sanitarni čvorovi i parking. U fazi projektiranja su tri mosta, jedan kod amfiteatra, drugi će biti drven, pješački most s konzolom koja vodi dolje na “Grad na vodi” na mjestu starog mosta gdje su “babice”.