Regionalna razvojna agencija Karlovačke županije organizirala je predavanje „Praktični primjer provedbe infrastrukturnog projekta: Uspostava Regionalnih centara kompetentnosti u Karlovačkoj županiji“. Sudionici su se na konkretnom primjeru upoznali s tijekom pripreme i provedbe projekta, uz naglasak na ključne izazove u procesu izvođenja građevinskih radova. 

Cilj današnjeg predavanja je na reprezentativnoj lokaciji RCK-a upoznati sve sudionike sa svim fazama provedbe i pripreme jednog europskog projekta, od faze razvoja ideje do rješavanja imovinsko-pravnih odnosa, od pripreme do same provedbe. Specifičnost ovog projekta je da se radi o integriranom projektu koji se sastoji od više različitih projekata, a svi se odnose na isti objekt u suvlasništvu više vlasnika gdje je svaki od njih korisnik jednog ili više EU projekata. Nakon održanog predavanja za sudionike je organiziran obilazak novoizgrađenih prostorija s naglaskom na specijalizirane kabinete gdje ćemo predstaviti i novonabavljenu specijaliziranu opremu, objasnio je voditelj Odjela za pripremu i provedbu projekata JURRA KAŽUP Zoran Lukšić.

Na konkretnom projektu Regionalnog centra kompetentnosti pojavili su se mnogi izazovi koji se nisu mogli predvidjeti, izjavio je Lukšić. Riječ je o potresu koji je za oko devet mjeseci usporio projekt, a na sve su snažno utjecale i promjene cijena građevinskog materijala i usluga.

Sve je to utjecalo na dinamiku izvođenja radova, a bilo je tu i arheoloških nalazišta u sklopu projekta aglomeracije Karlovac – Duga Resa koji se paralelno provodio uz ovaj projekt, dodao je Lukšić, ujedno se osvrnuvši na ono što sudionici projekta mogu planirano utjecati: Treba konzervativno planirati, uzeti vremensku i financijsku rezervu jer je stvarna situacija uvijek daleko od one planirane.

Ravnateljica Regionalne razvojne agencije KAZUP-a Maja Dujmović dodala je kako na području županije potrebno što više ljudi upoznatih s procesom provođenja projekata, zbog čega i organiziraju ovakve edukacije. Cilj je da putem projekata doprinose županijskom razvoju.

Specijalizirana oprema koju su sudionici predavanja kasnije razgledavali podijeljena je u tri podsektora: turizam i ugostiteljstvo, strojarstvo, elektrotehnika i računalstvo. Didaktička, edukacijska i industrijska oprema u bliskoj će budućnosti koristiti učenicima strukovnih smjerova da što jednostavnije i brže steknu adekvatna i tražena znanja, a time se i lakše uključe u tržište rada.