
Velike promjene stižu u srednje strukovne škole od jeseni. Da će do te reforme doći, poznato je već neko vrijeme. Taj novi oblik nastave zvat će se modularna nastava, a tijekom školske godine koja je na zalasku ovaj model provodio se u nekoliko škola u eksperimentalnom obliku. Sada dolazi na velika vrata u sve škole. Koncept je zamišljen da je 75 % nastave praktično dok će 25 % biti opće obrazovno.
-Ostaju isti sektori koje imamo, a to su građevina, prehrana i osobne usluge. Nazivi zanimanja će se malo promijeniti, pa više nećemo imati zidara već građevinskog radnika u zgradarstvu, keramičar će biti oblagač podova i zidova, monter suhe gradnje postaje građevinski radnik u održivoj gradnji. Pekar se nadopunjuje sa slastičarstvom pa će se smjer od sada zvati pekar slastičar. Soboslikar postaje ličilac, dekorater. Drugačije obrazovanje tražili su ustvari poslodavci, dosadašnji programi napravljeni su 1984. ili su čak i stariji i na tržištu su postali zaista neupotrebljivi. Uvođenjem ovih novih programa pratimo trendove na tržištu koje poslodavci očekuju od mladih ljudi, Snježana Erdeljac, ravnateljica MIOŠ-a.
Učenicima se neće puno toga promijeniti, reformu će najviše osjetiti nastavnici.
-Primjeri škola koje su do sada imale prilike provoditi modularnu nastavu pokazali su da je taj oblik nastave učenicima lakši. Naime, više nemamo predmet već modul koji podrazumijeva skup ishoda učenja. Sada to neće biti raspoređeno tijekom godine podjednako nego samo u periodima kada je to znanje potrebno, na primjer kao što je na fakultetu koncipirana nastava. Težište će biti na radu, a teorijski dijelovi moraju učenicima razjasniti zašto im je nešto bitno u praksi. Učenicima će to biti zanimljivije, a nastavnicima zahtjevnije jer će morati pripremiti za jedan nastavni sat praktični dio, eksperiment, vježbu i dati zadatke učenicima, dodaje ravnateljica.
Svi nazivi zanimanja dogovoreni su u suradnji s poslodavcima, a podrazumijevaju širi dijapazon materijala i alata s kojima budući radnici mogu raditi.
-Što se tiče promjene imena moram priznati da sam malo skeptična. Pokazalo se da riječ radnik u imenu zanimanja nije baš najsretnija. To će pokazati vrijeme, a ako ispadne loše to će se moći promijeniti. Reforma je proces koji traje i sklon je izmjenama. Šteta je što djeca zaziru od te riječi radnik jer upravo su radnici najpotrebniji.
Iako su neka zanimanja zadržala stari naziv, svi će ući u modularnu nastavu. U praksi će to izgledati tako da će se na primjer neka zanimanja u MIOŠ-u preklapati s nekim drugim zanimanjem u drugim Karlovačkim srednjim školama. Većinom su znanja i vještine koja djeca stječu u različitim smjerovima u praksi neodvojiva. Tako će u nadolazećoj školskoj godini serviser karoserije motornih vozila biti u MIOŠ-u umjesto dosadašnjeg autolakirera te s primjesom autolimara iz Tehničke škole koji također više neće postojati u prijašnjem obliku. Postoji mogućnost da se to zanimanje već godinu kasnije prebaci u Tehničku školu.