
Trenutačno je na e-savjetovanju prijedlog Nacionalnog programa zaštite potrošača za razdoblje od 2025 do 2028 godine. Taj novi zakon odnosit će se na svakodnevni život građana zbog čega je izuzetno važno da se čim više potrošača uključi. Društvo Potrošačica dalo je već neko prijedloge. Jedan od njih je pravo na razuman rok popravka proizvoda te potreba za boljim informiranjem i edukacijom vezanom uz financijsku pismenost.
-Društvo Potrošačica se već uključilo u e-savjetovanje sa svoja dva prijedloga. Jedan od prijedloga je pravo na zamjenski proizvod dok je uređaj na popravku. Trenutačna situacija je takva da je uređaj na popravku u “razumnom roku”, problem nastaje u tome što razuman rok potrošačima i servisu nije jednak. 45 dana ako vam je pokvaren mobitel ili možda hladnjak usred ljeta zasigurno nije razuman rok. Bilo bi dobro da potrošači na e-savjetovanju podrže ovaj naš prijedlog, najavila je Ana Smoljak, predsjednica društva Potrošačica.
Osim servisiranja, Potrošačica se zalaže i za jačanje informiranja i edukacije vezane uz financijsku pismenost. Većina mladih ne znam neke osnovne financijske pojmove poput razlike između kreditne i debitne kartice. Mnogi mladi imaju i dosta neodgovorno financijsko ponašanje.
-Postoje naznake da će se uvesti financijska pismenost u obrazovni sustav, a mi smatramo da je to potrebno čim prije, a dali smo i poneke sugestije kako to napraviti, dodaje Smoljak.
E-savjetovanje vezano uz ovaj novi zakon trajat će do 7. srpnja, a zakon bi najvjerojatnije mogao stupiti na snagu u posljednjem kvartalu ove godine.