
Karlovački razvojni tim “Damage Control” je nakon deset mjeseci mukotrpnog rada izdao svoju prvu videoigru nazvanu „Don’t Look Back“. Ova horor igra stavlja igrača u ulogu protagonista koji je u potrazi za tajnama napuštene kuće te prolazeći kroz različita okruženja mora otkriti misteriju. Razvojni tim “Damage Controla” čine glavni programer Matija Cerovac, 3D oblikovatelj i animator Matija Bogović, kompozitor glazbe Vito Mamula i oblikovatelj zvuka i producent Rudolf Ravbar. Svoju igru su uvodno predstavili javnosti u studenom prošle godine na Reboot Infogameru na Zagrebačkom Velesajmu gdje su bili nominirani za nagradu publike.
–To je horor igra napravljena unutar godinu dana na principu da ima nekoliko levela koje igrač mora prijeći. Svaki je level drugačiji, ali generalno je priča kroz igru ista i vodi igrača kroz nju. Ciljevi su na svakom levelu ili razini drugačiji, ali generalno treba izbjeći glavnog negativca koji se u našoj igri zove “Crooked Man”. Napravio ga je naš talentirani 3D artist, a, primjerice, u prvom levelu je cilj skupiti određeni broj ključeva razbacanih po kući. Svaki put kada se igra ispočetka ključevi su na drugim mjestima, tako da se treba snaći, pronaći ključeve, zapamtiti gdje su i cijelo vrijeme izbjegavati glavnog negativca da ne uhvati igrača, objasnio je glavni programer tima Matija Cerovac.

Svakim novim levelom raste zahtjevnost igre, a ekipi je za inspiraciju glavnog negativca bio lik „Slendermana“ iz istoimene starije horor igre, objasnio je Cerovac. Dodao je kako su sa stvaranjem igre počeli u rujnu prošle godine i dovršili je do kraja ove godine na prijelazu s mjeseca lipnja na srpanj. Rad im se odužio zbog povećanja kompleksnosti igre, ali zadovoljni su konačnim rezultatom.
–Moj posao je bio cijeli vizualni dio igre, od negativca i njegovih animacija do level designa i izgleda igre za koji smo sva trojica odlučili da ćemo više ići na retro stil. Što se tiče samih modela, dosta brzo smo napravili prvu verziju pošto je mapa bila dosta mala, a već smo imali čvrstu ideju kako i što ćemo napraviti. Kako smo dalje radili levele, tako smo širili ideje. Mogu reći da sam definitivno najponosniji na treći level jer smo toliko novoga uvrstili u njega i toliko novoga smo naučili kako bismo uopće mogli napraviti taj level, rekao je 3D oblikovatelj i animator Matija Bogović.

Bogović je izjavio kako imaju dosta stabilan rast igrača i da su ih već službeno prešli preko tri tisuće. Napomenuo je kako već imaju i dosta recenzija i kritika na igru koje im koriste za motivaciju i unapređivanje kvalitete igre.
-Koliko sam ja upoznat, mi smo jedini u Karlovcu koji se samostalno bave game developingom. Ideja je sama došla, okupili smo se i počeli raditi filmove koji su bili festivalski uspješni, a uvijek smo u pozadini mislili kako bi bilo fora napraviti videoigru. Jednom smo onda prelomili i rekli hajde da vidimo možemo li i jesmo li sposobni to napraviti svojim znanjem. Prvu verziju napravili smo unutar tjedan dana, nismo mogli vjerovati i onda smo rekli da idemo gurati do kraja. Na kraju smo bili pozvani na Infogamer i tamo ostvarili odličan rezultat. Ne može bolje!

Za dočaravanje zastrašujuće atmosfere u horor igrama neophodna je i dobra glazbena pozadina, odnosno prateći zvukovi i glazba. S obzirom da je kompozitor glazbe Vito Mamula bio privremeno nedostupan, oblikovatelj zvukova igre detaljnije je objasnio važnost auditivnog dijela.
–Kao sound designer sam dizajnirao sve zvukove koji se nalaze u igri. U horor igrama je zvuk važan, pogotovo u “Don’t Look Backu” čiji je prvi dio fokusiran isključivo na zvuk. Potrebno je slušati negativca koji dolazi i koji nas ganja. Dizajnirao sam sve oko negativca, njegove zvukove, prostorne zvukove, korake, atmosferu koja mora biti dosta jeziva kako bi privukla igrača i kako bi ga zastrašila. To je i poanta horor igre. U drugim nivoima sam također dizajnirao atmosfere i kako negativac napreduje kroz nivoe. Tu je bilo dosta izazovno izmisliti nešto što ne postoji, a zbog toga volim svoj posao jer je vrlo kreativan. Moram izmisliti nešto što ne postoji, tako da je to uvijek interesantno, rekao je producent i oblikovatelj zvuka Rudolf Ravbar.

Horor kultura i igrice su u Hrvatskoj, Europi i svijetu jako popularni, a velika je ponuda i potražnja na tom području, rekao je Ravbar. Želio je s ostatkom ekipe vidjeti reakcije drugih ljudi kada budu igrali njihovu igru, a imao je i poruku za sve buduće kreatore videoigara.
-Definitivno bih potaknuo mlade da se bave time, pogotovo u Hrvatskoj koja tek sada kreće razvijati sve više tu industriju. Tu je jako veliko tržište i jako je kreativno, tako da i mladi i stari koji se u to nisu još upustili definitivno mogu puno naučiti, pokazati i iskazati se u nekim vještinama. Kao što smo radili i filmove i promovirali ih, tako promoviramo i našu igru. Promoviramo game development i želimo da što više mladih ljudi krenu u tom smjeru da izrade što više gaming iskustava i da što više ljudi igra njihovu igru, ali i da sami nauče kako napraviti nešto novo i kreativno.

Igra „Don’t Look Back“ je trenutno dostupna na platformama Itch.io i Steam, a razvojni tim već ima nove ideje za produkciju novih igara. Zasada trebaju odlučiti čemu će se točno posvetiti i kojim će tempom raditi, ali svakako su izgradili dobre temelje za nastavak kreiranja novih igara u kojima će uživati mladi diljem svijeta.
