Karavana za život “bikeri na cesti”, udruga, inicijativa i zajednica je osnovana s ciljem kako bi potaknula svijest javnosti na motocikliste kao ravnopravne sudionike u prometu. Promet u Hrvatskoj jedan je od najopasnijih u EU, rizik stradavanja na hrvatskim cestama je za 50% veći od europskog prosjeka, stoji u statistici Nacionalnog plana sigurnosti cestovnog prometa. Prošle je godine na hrvatskim cestama poginuo 71 vozač ili suvozač motocikla ili mopeda, piše na stranici AdriaPress-a.

“Bikerima na cesti” je za sad ispunjeno 90% uvjeta i prije ovogodišnje vožnje. Pisano im je dostavljeno što se sve planira napraviti sa cestama i na njima je da prate pisana obećanja do iduće sezone. Ti planovi uključuju ograde, pojačane elemente sigurnosti motociklista na državnim cestama i druge.

Čekamo da se zakonodavna tijela odluče hoće li uvesti “line spliting”, takozvano dozvoljeno pretjecanje kolone ili ne. Što je svugdje u svijetu normalno. Slovenija upravo to uvodi. Apsurd je taj da nacionalni program poziva ljude da djecu ne drže u auto sjedalicama u zatvorenim prostorima kada je vani 40 stupnjeva. Zato što temperatura u automobilu poraste na 65 stupnjeva. Paralelno s tim pozivaju nas da nosimo opremu, zaštitne kacige na istoj temperaturi. Time dobivaju nervozne vozače, ističe Mladen Stjepan Vitković iz inicijative “Karavane za život”.

Danas su vozili za pravo na jednakost, jednako ulaganje u infrastrukturu, jednak pristup prema tehničkoj ispravnosti te jednak odnos kao ravnopravnim sudionicima u prometu. Također su provodili ideju “Cents for change”, gdje su cestarinu plaćali isključivo centima.

Mi smo to napravili 2017. godine pa zatim 2019. godine. Nakon 2019. godine smo ukinuli porez na motocikle starije od 10 godina, prisjetio se Vitković.

Kako je i sam Mladen Stjepan Vitković napisao u FB grupi Karavana za život, koja broji preko osam tisuća članova, ova vožnja nije vožnja protiv Vlade, već protiv sustava koji ne prati svjetske trendove po pitanju sigurnosti i marginalizira motocikliste.

Obećane su nam bitumenske ispune s primjesom kvarcnog pijeska, one do dana današnjeg nisu uvedene, to je jedan od zahtjeva. Ispunimo to do kraja, znači nemamo 100 života nego samo jedan. A bitumenske ispune su najveća opasnost za motocikliste na prometnicama, objasnio je Mladen Stjepan Vitković.

Kao i do sada, od svih sudionika se očekivalo da dođu s uredno registriranim i tehnički ispravnim motociklima. Da ne sakrivaju tablice jer će voziti prema zakonu, brzinom prilagođenom uvjetima i stanju kolnika. Jer je ipak sigurnost svih sudionika glavni prioritet.