
Nakon tragičnog događaja u Zagrebačkoj ulici koji se dogodio ovoga tjedna, a gdje je smrtno stradala jedna osoba, otvorilo se pitanje sigurnosti pješaka i izgradnje nogostupa na spomenutoj dionici.
-Grad Karlovac je financirao izradu projektne dokumentacije za nogostup u Zagrebačkoj ulici. Dio koji se odnosi na rekonstrukciju same ceste vezan je uz aktivnosti Hrvatskih cesta. Valja imati na umu da je to državna cesta i da je ona u nadležnosti Hrvatskih cesta. Neke naše intervencije, koje su potrebne, Grad Karlovac kao takav ne može izvesti zbog svoje nenadležnosti, ali smo u stalnom kontaktu s Hrvatskim cestama, kazao je gradonačelnik Damir Mandić.
Predviđena je izgradnja nogostupa dužine 3,5 km – od križanja s D228 na Ilovcu do kanala Kupa-Kupa. Dana 22. travnja 2020. dobivena je građevinska dozvola, koja je produžena i vrijedi do 20. srpnja 2026.
-Kad smo napravili projektnu dokumentaciju, sve smo dostavili Hrvatskim cestama na daljnje aktivnosti, odnosno izvođenje radova. Potpisan je sporazum s Hrvatskim cestama, a u tom sporazumu bio je uključen i nogostup Zagrebačka, te nogostup Tušilović – Cerovac Vukmanićki. Znamo da je taj drugi projekt već završen i da su ga Hrvatske ceste u cijelosti odradile i financirale.
Važno je spomenuti kod Zagrebačke ulice da su Vodovod i kanalizacija preuzeli obvezu rekonstrukcije vodoopskrbne mreže na dionici nogostupa gdje je to bilo potrebno – i ta je obveza ispunjena. Upravo kad se krenulo s tim radovima, Hrvatske ceste su osigurale sredstva, pokrenule svoje procedure i provele javnu nabavu za izbor izvođača i nadzora.
Procijenjena vrijednost radova iznosi 3,5 milijuna eura bez PDV-a, a nadzor je procijenjen na dodatnih 90 tisuća eura, također bez PDV-a. Prema posljednjim informacijama iz Hrvatskih cesta, nabave su otvorene za izvođenje radova 2. srpnja, a za nadzor 30. lipnja. Trenutno je u tijeku pregled i ocjena ponuda, a odluka o izboru izvođača očekuje se uskoro, nakon čega slijedi početak radova.
-Sa dijelom sugrađanima iz Zagrebačke ulice održano je više sastanaka, i osobno sam prisustvovao tim susretima. Sve smo informacije redovito dijelili s njima. Naravno, kada se dogodi ovako tragičan događaj, s pravom se postavljaju pitanja. Mogu reći da smo kao Gradska uprava sa svoje strane učinili sve, ali isto tako, treba naglasiti da su i Hrvatske ceste osigurale sredstva i posvetile se ovome projektu.
Što se nogostupa tiče u zadnjih nekoliko godina uložili smo značajna sredstva. Istaknut ću Bašćinsku, Sajevac – Kamensko, Žumberačku i Drežnik – svi ti nogostupi su završeni. Trenutno se izvode radovi na nogostupu u Hrnetiću. U okviru naših mogućnosti radimo sve što možemo za povećanje prometne sigurnosti, dodaje Mandić.
“Svi mi koji sjedamo za volan moramo biti puno svjesniji svoje odgovornosti.“
Ovdje pozivam sve sudionike u prometu na veću odgovornost. Prema informacijama iz Policijske uprave, provode se pojačane kontrole brzine, gotovo svakog tjedna izlaze s izvješćima, ali stanje generalno ne može biti zadovoljavajuće.
Još jedna važna nadopuna: razgovarali smo sa sugrađanima i o prometnoj regulaciji. Hrvatske ceste su napravile elaborat o ograničenju brzine za taj dio Zagrebačke ulice, koja je dio državne ceste D1 na području Karlovca. Također smo s Policijskom upravom karlovačkom pokrenuli procedure mikrolokacija za postavljanje kamera.