
Izgradnja nogostupa u Zagrebačkoj ulici godinama je tema koja muči mještane, a kako smo doznali na jučerašnjoj pressici gradonačelnika Damira Mandića, u isto to vrijeme komunikacija i radovi oko izgradnje nogostupa traju. Predviđena je izgradnja nogostupa dužine 3,5 kilometra – od križanja s D228 na Ilovcu do kanala Kupa-Kupa. Dana 22. travnja 2020. dobivena je građevinska dozvola, koja je produžena i vrijedi do 20. srpnja 2026. Podsjetimo što je Mandić izjavio:
–Potpisan je sporazum s Hrvatskim cestama, a u tom sporazumu bio je uključen i nogostup Zagrebačka, te nogostup Tušilović – Cerovac Vukmanićki. Znamo da je taj drugi projekt već završen i da su ga Hrvatske ceste u cijelosti odradile i financirale. Važno je spomenuti kod Zagrebačke ulice da su Vodovod i kanalizacija preuzeli obvezu rekonstrukcije vodoopskrbne mreže na dionici nogostupa gdje je to bilo potrebno – i ta je obveza ispunjena. Upravo kad se krenulo s tim radovima, Hrvatske ceste su osigurale sredstva, pokrenule svoje procedure i provele javnu nabavu za izbor izvođača i nadzora.
Upravo gore spomenuti potpisani sporazum diskutabilan je za gradskog vijećnika Dimitrija Birača koji je jučer okupio mještane Zagrebačke ulice i Pojatnog. Kazao je da je donesen aneks sporazuma, a do trenutka pressice nije ga dobio na uvid.
-U sporazumu se točno navodi da se nogostup gradi u cijelosti – dakle, u duljini od tri i pol kilometra, sve do kanala Kupa–Kupa, od Pekare Monika. Nakon toga su iz Grada, iz nepoznatog razloga, počele dolaziti informacije da će se raditi u dvije faze, što su građani naravno počeli vjerovati, tim više što su i Vodovod i kanalizacija svoj dio posla odradili upravo do skretanja za Orlovac.
Dakle, prema sporazumu iz 2018., jasno je definirano da je prva obveza Vodovoda i kanalizacije izrada projekta u skladu s obuhvatom definiranim u prvom članku – a taj prvi članak precizira izgradnju u punoj duljini od tri i pol kilometra. Postavlja se pitanje zašto je Vodovod i kanalizacija, aneksom ugovora, izbačen iz projekta, odnosno zašto više nije dio istog, kaže Birač.
Građani već desetljećima traže rješenja za prometnu sigurnost. Traže transparentnu komunikaciju, konkretne datume i odgovore na svoja pitanja, kaže vijećnik.
-Građani su bijesni jer već desetljećima traže nogostup, ali ne samo to – traže i direktnu, transparentnu komunikaciju, koju nikada nisu dobili. Zašto? Zato što su, osim nogostupa, tražili i nadzornu kameru, pješački prijelaz, oznake za smanjenje brzine, kao i da se pomakne tabla s oznakom ulaza/izlaza iz Karlovca, s lokacije kod smetlišta prema kanalu Kupa–Kupa. Ništa od toga desetljećima nije napravljeno, a tek su nedavno postavljene neke oznake. I dalje se bore za postavljanje nadzorne kamere, a prema njihovim riječima, već godinu do godinu i pol dana pokušavaju to riješiti, ali bez uspjeha. Jedan od problema je i neučinkovitost Gradske četvrti Banija. Vijeće se nikako ne sastaje, a kada se i sastane – nema kvoruma. Bez kvoruma, naravno, odluke nisu važeće, što ide na dušu predsjednici Vijeća Gradske četvrti.
Osvrnuo se i na odnos Gradske uprave prema tom dijelu grada.
-Na kraju, želim reći da mi je žao zbog odnosa Grada prema ovom području. Rekao bih da je ovo “Banija u Baniji”. Znamo da su Banija i Gaza najzapušteniji kvartovi u Karlovcu – govorim u kontekstu lokalne politike i odnosa prema tim područjima. To su prelijepi kvartovi, ali ih Grad Karlovac, nažalost, sustavno zanemaruje.