Nakon što je gradonačelnik Damir Mandić najavio osnivanje Stručnog povjerenstva za praćenje vode za ljudsku potrošnju, prvi koraci su učinjeni. Traže se volonteri koji bi bili članovi istoga. Pa je tako Gradska uprava pitala Nikolu Badovinca želi li on sudjelovati u tom povjerenstvu, što je isti odbio.
-Zadatak povjerenstva bio bi praćenje distribucije vode javnom vodoopskrbnom mrežom od zahvaćanja na izvorištima do predaje u kućnu vodovodnu mrežu, praćenje analize zdravstvene ispravnosti vode te obavještavanje stanovništva u slučaju odstupanja od parametara za provjeru sukladnosti vode namijenjene za ljudsku potrošnju. Namjena povjerenstva bila bi i stručna pomoć vezana za utvrđivanje prioriteta kod obnove javne vodoopskrbne mreže kako bi se spriječili gubici radi curenja iz dotrajalih vodovodnih cijevi.
Sastanci povjerenstva održavali bi se jednom mjesečno, a po potrebi i češće. Sudjelovanje članova bilo bi na volonterskoj bazi, bez naknade. S obzirom da ste pokazali interes za rješavanje problema vodoopskrbe na području Grada Karlovca, bilo bi nam drago da se osobno uključite i date doprinos radu povjerenstva, piše u tekstu ponude koju je Badovinac primio mailom iz Gradske uprave.

Odbijen poziv za povjerenstvo: traže se konkretni koraci i transparentnost
Na poziv za sudjelovanje u Stručnom povjerenstvu za praćenje vode za ljudsku potrošnju upućen od strane Grada, Badovinac je dostavio odgovor u kojem sudjelovanje odbija uz obrazloženje da odgovornost za stanje vodoopskrbe već postoji i zakonski je definirana. U nastavku se iznose ključni razlozi protiv uključivanja u povjerenstvo te argumenti koji se odnose na nadležnost gradskih vlasti, komunalnog poduzeća i inspekcijskih tijela. Naglašava se svakodnevan karakter problema, razlika između službenih nalaza i stvarnog stanja na terenu, kao i očekivanje konkretnih mjera, jasnih rokova i redovitog informiranja javnosti.
-Zahvaljujem na ponudi za sudjelovanje u Stručnom povjerenstvu za praćenje vode za ljudsku potrošnju, no odbijam ju iz više razloga. Prije svega, smatram da takvo povjerenstvo nije potrebno jer već postoji jasna i zakonom definirana odgovornost, a osobno imam i još razloga, ali ne budem ih sve ni navodio jer će onda ovo biti esej:
-Političku odgovornost za stanje vode u Karlovcu snosi gradonačelnik, koji godinama izbjegava konkretno djelovanje i snosi odgovornost za trenutno stanje.
-Stručnu odgovornost snosi tvrtka Vodovod i kanalizacija Karlovac, koja je zadužena za ispravnost distribucije vode i održavanje mreže. Ako nisu kadrovski i tehnički sposobni izvršavati svoj posao, to treba jasno reći i hitno mijenjati nešto.
-Svakodnevno “pratim ispravnost vode” tako da otvorim slavinu i gledam žutu vodu. U isto vrijeme, Grad tvrdi da je voda isptavna jer to tako pokazuju testovi. Međutim, realnost na terenu govori suprotno, a primjeri su vidljivi na dnevnoj bazi. Smeta ovo ignoriranje i stav da smo mi koji vidimo “žuto” provokatori i osobr koje skupljaju poene za ne znam što.
-Na Baniji su o vlastitom trošku postavljeni filtere koji se postanu smeđi za nekoliko dana (redovito se čiste i mijenjaju), a Grad, Državni inspektorat i Sanitarna inspekcija ignoriraju tu pojavu uz tvrdnju da je voda dobra za konzumaciju jer Vodovod i kanalizacija rade redovita ispitivanja i sve je kako treba biti.
-Imali smo slučaj gdje su djeca u OŠ Banija pila žutu vodu, a gradonačelnik i ravnateljica su izjavili da žute vode nema, unatoč snimkama koje jasno pokazuju suprotno. Problem je izreći istinu?
-Pratim ispravnost vode tako da redovito kupujem flaširanu vodu jer nemam veliki koncert pa da mi gradonačelnik organizira podjelu pitke vode.
-Voda uništava perilice, grijače i aparate — sve na teret kućanstava, a tu ne postoji model da nas se obešteti.
-Plaćam isporučenu vodu, ali usluga mi se ne isporučuju jer zašto bi dobio ono što plaćam kada mogu dobiti žutu vodu za koju me gradonačelnik uvjerava da je dobra.

Badovinac dodaje da problem postoji svaki dan, a ne jednom mjesečno te da očekuje da se odgovorne osobe napokon počnu i odgovorno ponašati, umjesto da informacije građanima plasira volontersko tijelo koje se ponaša kao “Poncije Pilat”.
-Ne treba nama stručno povjerenstvo, nego odgovorni ljudi koji će preuzeti odgovornost i početi rješavati problem. Javnost ne traži još jedno tijelo koje će “pratiti”, već konkretne rokove, mjere i rezultate. Gradonačelniče, koji je hodogram rješavanja problema? Karlovac treba datum!
Nadam se da će gradonačelnik, kao i svi odgovorni u gradskoj upravi i tvrtki Vodovod i kanalizacija (meni se sviđa logika koju ima direktor ViK- a o izmjeni cjevi), konačno početi raditi posao za koji su plaćeni, a građane redovito i transparentno informirati o poduzetim koracima – ne svakih 30 dana, nego svakodnevno, dokle god problem traje.

