Danas su potpisana dva ugovora o rekonstrukciji državnih cesta na području Karlovačke županije, ukupne vrijednosti više od 10,6 milijuna eura. Prvi ugovor odnosi se na rekonstrukciju državne ceste D6, na dionici od graničnog prijelaza Jurovski Brod – Žakanje – Ribnik do Netretića (faza 1), u duljini od 4,15 kilometara. Vrijednost radova iznosi 3,69 milijuna eura bez PDV-a, a rok izvođenja je 260 radnih dana. Drugi ugovor obuhvaća rekonstrukciju državne ceste D36, na dionici Blatnica – Pokupska, most na kanalu Kupa–Kupa, duljine 6,21 kilometar. Vrijednost radova iznosi 6,99 milijuna eura bez PDV-a, a rok izvođenja je također 260 radnih dana.

Investitor oba projekta su Hrvatske ceste d.o.o., a realizacijom ovih ugovora značajno će se unaprijediti prometna sigurnost, povezanost i pristupačnost Karlovačke županije s okolnim područjima.

Mogu vam samo reći trenutno. Znači, u nekom proteklom periodu Hrvatske ceste su oko 70 miliona eura uložile u Karlovačku županiju. U narednom periodu, u idućih pet godina, Hrvatske ceste imaju u planu uložiti također oko tih 70-80 miliona eura. Trenutno u fazi izvođenja imamo nekoliko dionica vrijednosti 6 miliona eura, a sa potpisom ova dva ugovora i sa potpisom ugovora koju imamo u planu kroz sljedećih dva tjedna, to je rekonstrukcija viadukta Rakovac kroz Karlovac. Znači, imamo još nekih dodatnih 30 milijuna eura u planu za početak radova na području Karlovačke županije, kazao je Ivica Budimir, predsjednik uprave Hrvatskih cesta.

Radovi na rekonstrukciji državne ceste D36, na dionici kod kanala Kupa–Kupa, uskoro počinju. Projektom je predviđeno podizanje razine kolnika kako bi se cesta zaštitila od čestih poplava koje pogađaju to područje. Na državnoj cesti D6, od graničnog prijelaza Jurovski Brod prema Netretiću, započinje prva faza radova na dionici dugoj četiri kilometra, za koju je ishođena građevinska dozvola. Projektiranje ostatka trase prema Karlovcu je u tijeku, a cilj je postupno rekonstruirati cijelu dionicu dugu 18 kilometara. Ovi radovi iznimno su važni i za sami grad Karlovac, ali i za Karlovačku županiju.

Trenutno u Karlovcu imamo zaista mnogo gradilišta čiji su investitori Hrvatske ceste, i želim iskoristiti ovu priliku da im zahvalim na svemu što smo zajedno dogovarali, ali i na onome što nas tek očekuje. Istina je da je promet u Karlovcu trenutačno otežan, no riječ je o projektima koje smo, bez pretjerivanja, čekali desetljećima. Ministar Butković bio je svjedok i aktivno je sudjelovao u rješavanju obilaznice Turnja, koja se također dugo čekala. S pozicije gradske uprave mogu reći da je podrška Vlade Republike Hrvatske i Ministarstva mora, prometa i infrastrukture u posljednjih pet do šest godina za Karlovac bila – najbolja moguća, rekao je gradonačelnik Karlovca, Damir Mandić.

Znam kad sam posljednji put bila u Šišljaviću, kada smo razgovarali o ovom projektu – bilo je to uoči parlamentarnih izbora. Nije mi bilo ugodno tada najavljivati projekt D36, jer sam i sama, na neki način, morala imati ‘figu u džepu’ – svjesna da sam pred ljudima dala obećanje u ime nekog drugog i da postoji mogućnost da ono neće biti ispunjeno. Zato danas znam koliko je truda i energije uloženo, koliko je ljudi sudjelovalo, i zaista – ovo je veliki dan za Rečicu, Šišljavić, Koritinju i cijeli ovaj kraj. Ljudi ovdje na svako povećanje rijeke Kupe i svaku veliku vodu ne znaju hoće li sutra moći ići u školu, na posao ili čak po kruh. Upravo zato osjećam iskreno i veliko zadovoljstvo te još jednom izražavam veliku zahvalnost svima koji su doprinijeli ostvarenju ovog projekta. Drugi projekt, D6, pokrenut je na inicijativu Karlovačke županije, svjesne problema s kojima se taj kraj suočavao, posebno prije ulaska Hrvatske u Schengen. Riječ je o prometnici koja povezuje Hrvatsku sa susjednim državama, a velikim dijelom njome prolaze ljudi koji rade ili žive na području Slovenije i Bosne i Hercegovine, ističe županica Karlovačke županije Martina Furdek Hajdin.

Hrvatske ceste, osim velikih infrastrukturnih projekata diljem zemlje, kontinuirano ulažu i u obnovu postojećih prometnica, što je jedna od njihovih ključnih zadaća. Hrvatska je dobro povezana mrežom državnih, županijskih i lokalnih cesta, no s vremenom svaka prometnica zahtijeva obnovu i modernizaciju radi veće sigurnosti i bolje protočnosti prometa.

-Vidim da postoji zadovoljstvo ljudi koji ovdje žive i koji naravno su dugo sanjali o tome da dođe do rekonstrukcije ovih cesta, jer činjenica je da kad dođe do velikih kiša, da je onda problem prometovanja upravo ceste koja dovodi do ovog mjesta gdje smo danas. Mi provodimo velike infrastrukturne projekte diljem Hrvatske, kad govorimo o gradu Karlovcu i Karlovačkoj županiji, koja ima strašnu perspektivu i koja kontinuirano raste u posljednje vrijeme i kad gledamo brojeve u turizmu i svim potencijalima koje vi ovdje imate, onda je prometna infrastruktura i obnova prometne infrastrukture ne zaobilazna u svekolikom razvoju ovoga kraja. Mi smo evo kao ministarstvo u suradnji s Hrvatskim autocestama, pri kraju smo projekta treće trake koja će ići prema Karlovcu, odnosno Bosiljevu. Ona će biti financirana, to već sada znamo kroz Dual Use, ovu mogućnost koja nam se otvorila budući da je to na europskom koridoru. Tu je željeznički projekt Hrvatski Leskovac-Karlovac koji je jednim dijelom zaustavljan, jer je prekinut ugovor, ali ovih dana bi trebala doći odluka, vjerujem, državne komisije, tako da bi što prije potpisali taj ugovor, tako da ćemo nastaviti sa ovim velikim infrastrukturnim i cestovnim i željezničkim projektima, što će definitivno još više onda Karlovac približiti Zagrebu, omogućiti ljudima da bolje i sigurnije prometuju, kazao je podpredsednik Vlade Republike Hrvatske i ministar Mora, prometa i infrastrukture, Oleg Butković.