trznica2201

KARLOVAC – Petak i subota tradicionalno su dani kada najviše Karlovčana dolazi svoju kupnju obaviti na tržnici. No, prodavači nam kažu kako je siječanj najslabiji mjesec što se prodaje tiče, naime osjetno je manje kupaca, a nekima je promet pao i do 50 posto. Prošetali smo tržnicom i uvjerili se da je zaista manje kupaca nego li smo na to navikli petkom.

Niske temperature, veliki trgovački centri koje mlađi ljudi češće posjećuju nego tržnicu, financijska kriza i sve slabiji kućni proračuni, mnogo je razloga zašto je sve manje kupaca na tržnici, no ipak oni najhrabriji koji žele jesti domaću hranu vraćaju se na štandove, pričaju nam prodavači.

Uprava tržnice pokušava brojnim projektima podići kvalitetu pružanja usluga te omogućiti bolje uvjete, ne samo za prodavače, već i za stalne kupce koji svoju kupovinu najradije obavljaju upravo na tržnici. Ipak, prodavači nam kažu kako je osjetno da ljudi nemaju novca.

Ljudi su izgubili naviku kupovanja na tržnici, tako da ovamo dolaze uglavnom stariji ljudi, pričaju nam prodavači. Na koji način to riješiti ne znaju, veliki trgovački centri prejaka su im konkurencija, stoga je samo za nadati se da će oni koji uspiju dobiti certifikate za svoje proizvode uspjeti i u njihovom plasmanu.

U Hrvatskoj je još 2005. godine počela provedba projekta Certificirana seljačka tržnica, a ove godine projekt bi konačno trebao zaživjeti u Karlovcu i to uz pomoć Razvojne agencije Karlovačke županije koja je preuzela taj dio posla. Iako su financijske mogućnosti građana sve slabije, na Tržnici se nadaju da će certfikati ipak pomoći i kupcima i prodavačima, prvi će imati sigurnost pri kupnji,a drugi će biti konkurentniji od svojih kolega koji certifikate neće imati.