• May 17, 2022
  • Anamarija Radočaj
  • 0

Na jučerašnjoj konferenciji za novinare koju su organizirali Savez samostalnih sindikata Hrvatske, Sindikat prometa i veza Hrvatske, Udruga sindikata vozača i prometnih radnika Hrvatske te Udruga hrvatskih autobusnih javno linijskih prijevoznika, najavljen je  veliki prosvjed radnika u javnom županijskom prijevozu koji će se održati 18. svibnja 2022. godine ispred Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Naime, sindikati i autobusni prijevoznici u velikoj su nevolji te zajednički od Ministarstva mora, prometa i infrastrukture traže hitnu primjenu Uredbe Europske unije, koja je već odavno propisala kako županijski javni linijski prijevoz, kao javna usluga, treba biti uspostavljen na teritoriju cijele Republike Hrvatske najkasnije do 3. prosinca 2019. godine. Zalažu se da se postupi prema europskoj Uredbi, kako su to učinile i druge zemlje članice te da se ne krše važeći pravni akti na nacionalnoj i europskoj razini, čime se ugrožava 7 tisuća radnih mjesta.

Nećemo prihvatiti dugogodišnju praksu da se u Hrvatskoj uništavaju trgovačka društva zbog nedjelovanja Vlade Republike Hrvatske u kombinaciji s nelojalnom konkurencijom koja niti nema radnike, niti autobuse, niti uplaćuje doprinose u državni proračun, već svoj vlastiti interes ostvaruje kao platformska tvrtka. Oni poput predatora ulaze na tržište, u početku nude niže cijene da bi uništili konkurenciju, a nakon što prave tvrtke propadnu i ljudi ostanu bez posla, onda ih preuzimaju, postaju monopolisti i cijene dižu nekoliko puta više od onih na početku,  kazao je predsjednik Saveza samostalnih sindikata Hrvatske Mladen Novosel.

Već godinama svjedočimo odugovlačenju u provedbi europske Uredbe, za što smatramo da ne postoji opravdan razlog te na brojnim sastancima i putem mišljenja pravnih službi ukazujemo na to resornom Ministarstvu i nije nam jasno što se čeka. Da cijela stvar bude još čudnija, početkom godine je Zagrebačka županija, upravo temeljem pravnog instituta izvanredne mjere sukladno Uredbi 1370/2007, sklopila odgovarajuće ugovore o javnim uslugama, a uskoro nakon nje i Koprivničko-križevačka županija. Poslani su pozivi ostalim županijama, no one opet upiru u Ministarstvo. Ovo je začaran krug očaja u kojima građani ostaju bez prijevoza, radnici bez posla, a u konačnosti ruralni krajevi bez stanovnika. Očito nije dovoljno linija i polazaka ukinuto do sada, nego treba sve nestati kako bi netko shvatio da postoje modeli koji građanima osiguravaju javni prijevoz kada su linije nerentabilne?, kazao je predsjednik Udruge hrvatskih javnolinijskih prijevoznika Hrvoje Meštrović.

Svi se na kraju pitaju koji su motivi resornog ministarstva da ide kontra europske Uredbe i zapravo protiv samih sebe samih jer su na početku godine upravo na taj način potpisali sufinanciranje Zagrebačkoj županiji, a nekoliko mjeseci nakon toga i Koprivničko-križevačkoj?