• October 11, 2022
  • Marta Vuković
  • 0

Prije 11 godina UN je 11. listopada proglasio Međunarodnim danom djevojčica kako bi se prepoznala njihova prava i jedinstveni izazovi s kojima se susreću diljem svijeta. U osnovnim je školama 48,6% djevojčica. Ukupan postotak učenica u gimnazijama je 63,2%, u tehničkim je školama 47,6%, u obrtničkim je 31,6%, a u umjetničkim 74,5%.  Povodom Svjetskog dana djevojčica posjetili smo osnovnu školu Turanj i vidjeli kakvo je stanje u jednom četvrtom razredu.

-Ove godine moj 4.b razred ima 22 učenika, što me jako veseli. Svake godine imamo porast broja učenika, od njih deset je dječaka i 12 djevojčica. Globalno bi se moglo reći kako su dječaci bolji u logičkim zadacima, motoričniji su, vještiji su u fizičkim oblicima. Curice ne zaostaju, puno treniraju izvan škole, i uključene su u brojne aktivnosti, rekla je učiteljica Dubravka Kralj.

Za djevojčice se redovito kaže kako su odgovorne i savjesne, a učiteljica Kralj ovako taj uobičajeni stav objašnjava.

-Danas nema velike podjele. To isključivo ide od osobnosti učenika, potpore roditelja. Mogli bi se reći da su djevojčice malo savjesnije, ali nema pretjerane razlike, dodala je Kralj.

Djevojčice uglavnom biraju umjetničke aktivnosti, ples, glazbu, slikarstvo, ali sklone su sportu i matematici. Primjer takve djevojčice je Iva, koja trenira kickboxing i postiže odlične rezultate, a kako nam je otkrila, kada odraste želi biti policajka.

-Super mi ide, uspješna sam u tome. Rado odlazim na treninge. Imam više od 20 medalja. Najviše imam srebrnih i brončanih medalja, a najviše mi znači zlato sa Svjetskog kupa, tada sam dobila svoj prvi pehar. Drugi sam pehar dobila za najbolju sportašicu na svijetu, rekla je Iva.

Najdraži predmet Emi je matematika, jer kako kaže – njena učiteljica to najbolje predaje, a kada odraste želi biti…

-Želim biti učiteljica klavira. Sviram ga već dvije godine i jako mi se sviđa, dodala je Ema.

Pravo na obrazovanje jedno je od temeljnih prava koje se djevojčicama, nažalost, nerijetko diljem svijeta uskraćuje te se često zaboravlja da je ulaganje u njihov razvoj ulaganje u budućnost zajednica. Obrazovanje u Hrvatskoj stavlja djevojčice u dobar, ravnopravan položaj s dječacima, pa im tako ništa nije uskraćeno, od znanja, učenja do igre.