PC nostalgija: uskrsnuo Commodore 64!
Nostalgija se često da dobro unovčiti – znali su to i u floridskoj tvrtki Commodore USA koja se ovih dana pohvalila kako je u prvih 24 sata rasprodala prvu pošiljku PC-a koji je izvana potpuno isti kao legendarni Commodore 64, jedan od prvih osobnih komercijalnih kompjutera s početka 80-ih godina. U priopćenju se ne navodi o kojoj se količini radi.
Tvrtka je pravo na korištenje imena i loga kupila prošlog listopada i u staro kućište ugurala novu tehnologiju. Originalni Commodore imao je iz današnje perspektive minijaturnu radnu memoriju od 64 kilobajta, nova inkarnacija je “normalni” PC s 30000 puta više memorije, to jest DDR3 radnom memorijom od 2 GB.
{rokbox album=|myalbum|}images/stories/vijesti/commodore64/*{/rokbox}
Ugrađena je mini-ITX PC matična ploča s Dual Core 525 Atom procesorom i novim nVidia ION2 grafičkim čipom, DVD pržilica te 4 USB priključka. Može se spojiti na TV i pružiti 1080p HD sliku. Radi na vlastitom Commodore OS operacijskom sustavu. Da sve bude u skladu s tradicijom novi Commodore ima istu cijenu kao i original iz 1982. – 595 dolara, što je realno, računajući inflaciju, danas mnogo manja vrijednost.
U isto vrijeme Sony je prebacio brojku od 50 milijuna komada prodanih PlayStationa 3
Sony je objavio ovaj podatak kako su širom svijeta, do kraja prvog kvartala ove godine, prešli brojku od 50 milijuna prodanih komada igraće konzole PlayStation 3. Također objavili su i da je PlayStation Move, dodatak za upravljanje igrama pokretom ruku, prodan u preko 8 milijuna komada .Inače, upravo je pojava Movea u posljednje vrijeme dala novi polet prodaji PlayStationa 3. PlayStation igrača konzola se pojavio u studenom 2006. i svojim naprednim tehnologijama (Cell Broadband Engine, RSX procesori, Blu-ray player, HDMI priključak) dao je široke multimedijalne mogućnosti korisnicima.
{rokbox album=|myalbum|}images/stories/vijesti/ps3/*{/rokbox}
Od svoje pojave PS 3 neprestano evoluira i tehnološki se poboljšava. Jedna od prednosti je PlayStation Network, online servis koji ima preko 75 milijuna registriranih korisnika širom svijeta u 59 zemalja svijeta. Riječ je o internetskoj zajednici gdje korisnici mogu besplatno igrati igre, koristiti komunikacijske alate kao što je PlayStation Home, i skidati digitalni materijal, uključujući igre, filmove i TV emisije preko PlayStation Store-a.
U 2010. ponuda je proširena na stereoskopsko 3D igranje, kao i mogućnost Blu-ray 3D reprodukcije. S jakom podrškom tvrtki za razvijanje igara, PS3 ima ogroman softverski katalog s više od 2000 naslova. Najnovija izdanja uključuju Grand Turismo 5, LittleBigPlanet2 i Killzone 3.
Panasonic predstavio asortiman za 2011. u Budimpešti i u Zagrebu
Tijekom ovog mijeseca Panasonic je u Budimpešti, a potom i u Zagrebu održao za novinare iz Jugoistočne Europe prezentaciju širokog asortimana proizvoda za 2011. godinu. U Panasonicu su vrlo zadovoljni ostvarenim rezultatima na području jugoistočne Europe u 2010. godini. Kako je rekao u uvodnom govoru Endre Müller, direktor marketinga Panasonica za jugoistočnu Europu, u većini zemalja koje su pod njihovom ingerencijom, ostvaren je dvoznamenkasti rast prodaje u segmentu potrošačke elektronike.
Hrvatska je visoko na listi tog dvoznamenkastog uspona prodaje u 2010. godini. Strategija Panasonica u 2011. fokusirana je na tri glavna segmenta; na daljnji razvoj full HD 3D televizora, na razvoj tzv. Core Volume Products (Viera, Lumix, Blu-ray, camcorderi) i na Eco ideje koje obuhvaćaju Panasonicov cilj tvrtke da bude “prijatelj okoliša” s proizvodima minimalne potrošnje energije.
Panasonic je u Budimpešti pokazao asortiman već predstavljen u Londonu ranije ove godine, no ovaj put su novinari imali više vremena isprobati nove uređaje. Kod novih Viera televizora Panasonic ističe kao ključne elemente 3D, naprednije matrica plazme koje se više ne zovu Neo PDP kao kod prošlogodišnjih modela, već Neo plasme, mogućnost šireg kuta gledanja, veće internetske mogućnosti (razni servisi, socijalne mreže i video igre) i manju potrošnju.
U 2011. Panasonic tržištu nudi 4 serije 3D TV-a, sve zajedno 12 modela. Konkretno, od tih modela na hrvatsko tržište stigli su modeli G30, GT 30 (3D), LED LCD E30, U30 te jeftiniji model C30, drugi tjedan trebao bi stići 3D LED LCD oznake DT30, dok se vrhunski plazma 3D modeli iz VT serije očekuju u lipnju. Predstavljeni 3D modeli u Budimpešti ostavili su upečatljiv dojam. Kao što je poznato, Panasonic je i dalje ekskluzivni distributer Blu-ray izdanja ultimativnog 3D filma “Avatar” i on je korišten na svakoj prezentaciji. S obzirom da ga se sjećamo iz kino dvorana, Budimpešta je bila dobra prilika za komparaciju. U najkraćim crtama; čini se da je slika još glađa, preciznija i detaljnija negoli je to bio slučaj u kinu, dok je osjećaj dubine ipak za nijansu manji. No sve zbrojeno, čini se da je Panasonic uspio prebroditi dječje bolesti 3D slike na televizorima i dosegao razinu od koje bi se teško moglo zamisliti nešto bolje.
{rokbox album=|myalbum|}images/stories/vijesti/panasonic/*{/rokbox}
Uz televizore Panasonic je prezentirao i napredak u sektoru Blu-ray playera (DMP-BDT310, DMP-BDT210, DMP-BDT110) koji se ponajviše očituje u činjenici da je dodana kompatibilnost sa sve prihvaćenijim MKV formatom, utor za SD XC kartice i mogućnost spajanja na Internet preko Wi-Fija. Za napomenuti je i pretvaranje iPhona u daljinski upravljač, Skype za video pozive, nova atraktivnija sučelja, kao i touch-free senzor koji omogućuje da se samo pokretom ruke otvori ili zatvori ladica playera. Predstavljen je i SC-BTT270 model Blu-ray kućnog kina s nekim vrlo zanimljivim mogućnostima kao što je prilagođavanje dubine 3D efekta prema daljini gledanja i “zaobljavanje” rubova slike što može biti vrlo korisno jer bez uključivanja ovog efekta 3D slika omeđena okvirom televizora izgleda mnogo grublje.