zeleni-telefon

KARLOVAC – Na Zeleni telefon Ekološkog društva Pan – Karlovac u drugom tromjesečju 2011. godine zaprimljeno je ukupno 21 poziv građana. U odnosu na prva tri mjeseca, broj poziva je neznatno veći, dok u odnosu na isto razdoblje u 2010. godini broj poziva je veći za gotovo 30%. Ukupan broj poziva u prvih 6 mjeseci ove godine u odnosu na isto razdoblje lani, povećan je za približno 20%.

Analizirajući zaprimljene pozive utvrđeno je da se najveći broj poziva odnosi na

kategoriju OTPAD (11 poziva ili 52,3%) čime je nastavljen trend prijašnjih godina kada su problemi s otpadom kod građana izazivali najviše pozornosti, premda se udio poziva u ostalim kategorijama također povećao. Ostali zaprimljeni pozivi su u kategorijama ZELENILO, ZRAK i VODE.

Trend iz prvog tromjesečja kada je udio anonimnih poziva bio po prvi puta manji od neanonimnih, nije se nastavio. U ovom razdoblju nastavljen je trend prijašnjih godina, kada je broj anonimnih poziva uvijek bio veći od neanonimnih. Bez obzira na pozitivne pomake još uvijek se kod građana osjeća strah pri prijavi određenih problema, javljaju iz udruge Eko Pan.

Također upozoravaju da je udio riješenih slučajeva na razini od tek 50%, a po njihovom mišljenju, produljenju vremena za rješavanje pojedinih problema uvelike pridonosi sporost i tromost određenih nadležnih službi.

Kao primjer loše prakse, u Eko Panu ističu slučaj koji je prijavljen veterinarskoj

inspekciji u siječnju ove godine, budući da unatoč tome što su u ožujku poslali požurnicu u kojoj su zahtijevali odgovor na prijavu i upozorili na kršenje zakona o pravu na pristup informacijama, odgovor do današnjeg dana nisu dobili. Zbog toga je slučaja udruga Eko Pan uputila žalbu nadležnom ministarstvu, a svim drugim službama i tijelima koja su za razliku od veterinarske inspekcije svoje odgovore slala u zakonom predviđenom roku, iz udruge zahvaljuju na tome.