Kako pravilno jesti u vrijeme blagdana

Blagdani su idealno vrijeme za druženja s obitelji, prijateljima, kolegama na poslu i ispunjeni brojnim zabavama i domjencima. Uz svu tu finu hranu na božićnim i novogodišnjim stolovima teško je spriječiti nakupljanje dodatnih kilograma.

Nutricionisti i fitnes treneri u vrijeme božićnih blagdana preporučuju da pokušate zadržati dosadašnju težinu, a ne se toliko zamarati mršavljenjem i dijetom. Za to ćete imati dovoljno vremena u siječnju.

 holiday-weight-gain-spoon 

Donosimo vam savjete kako spriječiti debljanje u vrijeme blagdana.

 1. Mali tanjur
Švedski stol na zabavama nas mami da se vraćamo više puta po hranu. Jednom uzmite tanjur, stavite sve što želite jesti i nemojte se više vraćati. Napunite manji tanjur i kad pojedete sve s njega, imat ćete osjećaj da vam je dosta.

2. Dalje od stola
Pričajte s ljudima daleko od stola s hranom kako biste lakše izbjegli nesvjesno grickanje. Kad se najedete, radije se družite s ljudima nego da stojite ili sjedite blizu hrane i tako dođete u napast da još jedete. Kad razgovarate s nekim, sporije jedete i na kraju će vam se činiti da ste se dovoljno najeli, čak i ako ste imali mali tanjur.

3. Jedite samo ono što volite
Ovo je pravilo kojeg se treba i inače držati. Ako ne volite neku hranu, nemojte se prisiljavati samo zato jer su ostali gosti navalili. Držite se onoga što volite. Također, kad osjetite sitost, nemojte više jesti. Prejedanje će izazvati umor i kasnije ćete se osjećati loše.

4. Niskokalorična pića
Umjesto visokokaloričnih koktela, odaberite vino ili pijuckajte šampanjac koji će vas prije zasititi. Izbjegavajte zaslađene napitke, sokove te radije pijte čaj, kavu i puno vode.

5. Podijelite desert
Uzmite manji kolač ili veliki komad torte podijelite s prijateljicom. Sigurno će na zabavi biti još ljudi koji paze na svoju težinu i kojima će se svidjeti vaš prijedlog.

6. Nemojte ići na zabavu gladni
Ako idete na ručak ili večeru, ujutro se dobro najedite. Kod kuće pojedite manju količinu hrane bogate proteinima poput jogurta bez masnoća, kravljeg sira, puretine, piletine, tune. Ako prije glavnog jela jedete salatu ili juhu od povrća, možete smanjiti ukupnu količinu kalorija koju pojedete. Na zabavi nemojte uzimati jela napravljena s majonezom i visokokaloričnim umacima nego se držite salata i jela s maslinovim uljem i octom te mesa s žara i sirovog povrća. Izbjegavajte sve umake!

7. Jedan desert dnevno
Ako ste gotovo svaki dan zatrpani pozivima na zabave na kojima se poslužuju velike količine hrane i kolača, držite se pravila da pojedete jedan desert dnevno. Jedite sporo, uživajte u svakom zalogaju, okusu i aromi hrane.

8. Voće i povrće
Na domjenku napunite tanjur s svježim voćem i povrćem, a tek onda stavite još hrane koju volite, ali u malim količinama. Jedite povrće pripremljeno na pari poput brokule i cvjetače te grah i mrkvu. Vlakna u povrću i voću se duže probavljaju, a to daje želucu osjećaj da je pun. Umjesto kolača jedite voće i voćne salate.

9. Kuhajte kod kuće
Hrana u restoranima ima više kalorija i masnoća pa pokušajte što više kuhati kod kuće. Ako sami kuhate blagdanski ručak ili večeru, potrudite se da to bude zdravi obrok. Kad priređujete zabavu, gostima zapakirajte ostatke, pogotovo kolače.

10. Vježbanje
U vrijeme blagdana je lako zapostaviti redovito vježbanje, a to vrijeme je zapravo najgore doba za prekinuti s tjelovježbom. Uz vježbanje ćete imati i više energije za obaveze tijekom užurbanih blagdanskih dana koji su često popraćeni stresom.

IZVOR: www.ordinacija.hr