Ne(urednost) na radnom mjestu

Koliko smo (ne)uredni na radnom mjestu i ima li to veze s radnim učinkom? Odgovor na ovo pitanje donose rezultati istraživanja koje je proveo portal Moj Posao na više od 500 ispitanika.

Većina ispitanika, njih 55 posto, smatra da je njihovo radno mjesto organizirano. 41 posto njih priznaje kako je njihov radni prostor neuredan, a četiri posto ispitanika priznaje da je toliko neuredno da se ni oni sami ne snalaze u neredu svog radnog stola.

Zanimljiva činjenica koju je pokazalo ovo istraživanje je da obrazovanje nema nikakve veze s urednošću. Naime, visokoobrazovani zaposlenici neuredniji su od zaposlenika s višom i srednjom stručnom spremom, od kojih 61 posto tvrdi da imaju uredan radni stol. Među onima koji su toliko neuredni da se ni sami ne snalaze među stvarima na stolu najviše je onih s visokom stručnom spremom, a šest posto njih priznalo je i da su iznimno neuredni i neorganizirani.

Istraživanje je pokazalo i da su najuredniji zaposlenici središnje, istočne i sjeverne Hrvatske, dok su zaposlenici u Istri, Kvarneru i Dalmaciji neuredni. U Istri i Kvarneru njih 33 posto smatra da imaju uredan radni stol, dok se u Dalmaciji time ponosi 49 posto ispitanika.

Čak 56 posto ispitanika na svom stolu čuva nepotrebne dokumente, dok ih 54 posto na stolu ima ispisane papiriće koje su odavno trebali baciti. Uz papire na radnom stolu trećina ispitanika “skuplja” što prazne, što pune bočice vode, 13 posto ispitanika na svom radnom stolu ima i neoprano posuđe, a 14 posto na stolu “čuva” stare novine.

Najneuobičajeniji su predmeti pronađeni na stolovima zaposlenika su ručno ukrašene kvačice za rublje, dječji autići i razne igračke, držač za igle, kutija od paste za zube, čarape i otvarač butelja. Trećina ispitanika čuva nepotrebne stvari dulje od tjedan dana, a tek 18 posto zaposlenih sve odmah baca u smeće sve nepotrebne stvari. Polovica zaposlenih zadržava sve mailove bez obzira na njihovu važnost.

No, bez obzira na neorganiziranost radnog stola, čak 72 posto ispitanika ipak uredno organizira svoje dokumente na računalu.

Trećina ispitanika smatra kako su urednije osobe ujedno i uspješnije, dok većina – 47 posto njih – ipak smatra kako urednost i učinkovitost nemaju nikakve veze. Ipak, činjenica je da je upravo zbog neurednosti 39 posto ispitanika zametnulo važne dokumente, a 21 posto zbog neurednosti se suočio s prigovorima nadređenih.

Zbog toga savjetujemo – čim pronađete vremena, za svaki slučaj uvedite malo reda na svoj radni stol. Jedno je sigurno – urednost vam neće naštetiti.