U samo mjesec dana cijene porasle za prosječno 1,5%

Cijene dobara i usluga za osobnu potrošnju, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u ožujku 2012., u odnosu na veljaču 2012., u prosjeku su više za 1,5%, a u odnosu na ožujak 2011. su više za 2,0%.

Državni zavod za statistiku u svojem priopćenju navodi kako su u ožujku na kretanje indeksa potrošačkih cijena znatno utjecale promjene stope poreza na dodanu vrijednost.

Promatrano po glavnim skupinama prema namjeni potrošnje, u ožujku 2012., u odnosu na veljaču 2012., najviše su porasle cijene odjeće i obuće, koje su u prosjeku više za 7,8% (nova kolekcija odjeće i obuće), cijene prometa koje su u prosjeku više za 2,7% (više cijene goriva za osobna vozila), cijene stanovanja, vode, energije, plina i drugih goriva, koje su u prosjeku više za 2,3%, cijene rekreacije i kulture, koje su u prosjeku više za 1,4% kao i cijene komunikacija i cijene ugostiteljskih usluga, koje su u prosjeku po svakoj skupini više za 1,2%.

Cijene pokućstva, opreme za kuću i redovitog održavanja, u prosjeku su više za 0,9%, cijene zdravstva, u prosjeku su više za 0,8%, cijene ostalih dobara i usluga, u prosjeku su više za 0,3%, a cijene prehrane i bezalkoholnih pića te cijene alkoholnih pića i duhana, u prosjeku su po svakoj skupini više za 0,2%.

U godini u kojoj je je rast BDP-a iznosio 0%, inflacija 2%, nezaposlenost 18%, u kojoj je kupovna moć iznosila svega 34% europskog prosjeka, neki trgovački lanci profitirali su više od drugih i zabilježili rast tržišnog udjela.

Spar/ Interspar je zabilježio najveći rast tržišnog udjela (30%) i to bez značajnijeg ulaganja u nove prodajne objekte. Tajna značajnijeg rasta Spara je uvjetovana kombinacijom nekoliko čimbenika: privukli su nove kupce (9% povećanje baze kupaca), novi i stari kupci u odnosu na 2010. troše više prilikom kupovine i češće idu u kupovinu. Zanimljivo je da u situaciji podijeljene lojalnosti Spar svakom pojedinom lancu iz Top 10 uzima više kupaca nego što oni uzimaju njemu.

Sličan ali u odnosu na Spar manji rast ostvario je Kaufland (15%), dok je Lidl rastao po istoj stopi kao i Kaufland, uz tu razliku što je Lidl otvorio 7 novih diskonata, a Kaufland svega 1 hipermarket.

Osim Spara, Kauflanda i Lidla, godinu su, kada je o tržišnom udjelu riječ, uspješno završili i Konzum, Plodine i Diona, dok su ostali iz Top 15 trgovaca zabilježili pad udjela u 2011.